Vad är det vi saknar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det vi saknar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad är det vi saknar?

Hallå alla storfiskare!

Jag håller på med ett litet projekt där jag samlar värdefull information från alla fiskeälskare.Information som kommer leda till en förbättrad förändring inom fiske.

Min fråga till er är, finns det något ni saknar?
    Vad för lösningar/förbättringar tycker ni borde finnas och göras någonting åt? Borde det finnas fler digitala lösningar på fiskekort? Fler fiskebutiker online? Någon jämförelsesida utöver prisjakt på fiskeutrustning? En sida med samlad information om alla fiskevatten?

Tillsammans kan vi göra fiske Sverige ännu bättre, skitfiske på er!

Det finns en sak som 99% av vi alla nog saknar. Tid.

Kommentera

Jag tycker att vi saknar bra ramper. Fler bra ramper med bra parkeringsmöjligheter runt om i Sverige är ngt jag saknar.
      // Didde

Kommentera

Tillgänglighet till vatten. Dvs någon form av ram/naturramp. Vatten som man får ägna 4 dagar till att hitta vem som äger fiskerättigheter eller vattnet.
        Finns så oerhört Mång intressanta platser, som inte har särskilt högt fisketryck men som är otillgängliga eller svåra att få fram info om

Kommentera

Ramper.. Särskilt här uppe i norr
          Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ett recensionssystem lika tradera eller nåt för köpare och säljare samt butiker men främst köpare och säljare här på fiskesnack

Kommentera

Webbplats med kontaktuppgifter till fiskerättsinnehavare och med möjlighet för dessa att lägga in information om vad som gäller i deras vatten samt övrig info (båtramper t ex). Det är väl Lantmäteriet man i nuläget får kontakta om man inte hittar informationen på annat sätt. Kanske vore något för Sportfiskarna att ordna?

Kommentera

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
                Ramper.. Särskilt här uppe i norr
                Jag tror inte det är ett speciellt "nordligt" problem. I Göteborg finns det en (1, one, uno...) ramp som det inte kostar skjortan att använda för att få i båten i havet. Kan man tänka sig att betala 300 pix för att sätta i och 300 pix för att ta upp finns det ytterligare en. Sedan finns det ytterligare någon beroende på hur mycket man vill jobba sig.

Jag kan bara hålla med...Fler och bättre ramper!!!

Kommentera

Bara man håller sig undan länsstyrelsens byråkrati är det inte så komplicerat att göra en primitiv ramp .

Några drag med traktorskopan räcker för att kunna backa ned med en liten båttrailer .

Ska man däremot gå den långa vägen med tillstånd och miljöprövningar kan det ta åratal att utreda....

Det tog tjugo ( !!! ) års bråkande innan länsstyrelsen kunde erkänna att de tappat bort alla papper kring vår ansökan om att få muddra upp båtrännan vid sommarstugan som inlämnades 1997 .

De första fem åren lovade de att ärendet skulle tas upp på nästa sammanträde , efter det blev man hänvisad runt mellan folk i en evig karusell som alltid slutade med att handläggaren var ledig / i möte / på tjänsteresa .
                  Senast ändrad av Sälstryparn; 2017-09-13, 16:26.
                  Spiggpimplare

Kommentera

Det var bara den lilla ditaljen. att man skall ha en traktor, eller hjullastare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art