Ursprungligen postat av Danne67
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Båtmotorstölder!!!
Collapse
X
-
Varför har ni inte båtförsäkring?
Kostar litegrann per år + en självrisk vid stöld, men klart mindre än en sprillans ny motor.
...Och jo, jag håller med om att det är förjävligt att det stjäls, men med en försäkring kan man klara sig bättre om nån knyckar grejerna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Europa 12:anSå har det hänt igen...
Fick nyss ett samtal från ägaren av bryggan som vi har plats på.
Våran båtmotor har blivit stulen, för andra gången.
För andra gången på fyra år har vi blivit av med båtmotorn!!
Va fan ska man göra för att få ha den ifred?!
Jag blir så jävla förbannad på folk som inte kan låta andras grejor vara!
Den här gången hade vi ett fabrikstillverkat lås som var fruktansvärt svårt att bara sätta dit. Men tror ni det hjälpte då?! Inte på en fläck!!!
Har inte varit ute o kollat ännu men jag kan ge mig faan på att dom har sågat dän hela jävla aktern på båten!! Vi får säkert köpa en helt ny båt nu också, det skulle inte förvåna mig ett dugg...
Tänk att det alltid ska finnas folk som ska förstöra för andra! Folk som inte kan klara sig för egen maskin utan måste försörja sig på andras bekostnad!
Skulle jag träffa den eller dom jävlarna som gör sådant här så skulle jag skjuta först och sen skita i att ställa några frågor!!
Det här innebär troligen ett slut med fisket för min del. Båtmotorn de stal satt på morfars och min båt och var en ett år gammal Mariner med 15 hk på. Förra gången var det en sprillans 9 hk yamaha. Morfar har stått för pengarna och jag för sällskapet och känner jag honom rätt så blir det nog ingen mer båtmotor.
Så om den som har stulit två båtmotorer i kolsnaren i lördagskväll eller någon gång under söndagen av någon anledning läster detta:
Tack för att du har sabbat totalt för oss! Jag har fiskat med min morfar så länge som jag kan minnas. Många fina fiskeminnen har vi tillsammans, båda bra och dåliga.
Du har med största sanorlekhet satt ett brutalt slut för fortsatta fina fiske kvällar för oss! Många framtida fina minnen har gått till spillo!!
Så tack ska du ha!!
Blev själv av med en båt i vintras..
Men har du inte någon försäkring på motorn???
// Dalle
Kommentera
-
LordPike
Det där känner vi igen, blev av med en hel buster M sommaren -04, grymmt irriterande, som tur var hade vi försäkring, men fick ändå lägga 25k imellan då självrisken, trollingfäste, ekolodsrigg, och så hade buster av nån anledning blivit några tusen dyrare på ett år, ni är så roliga era tjuvar, hoppas ni brinner i helvetet och att ni själva råkar ut för detta, letar reda på varandra och dödar varandra och sen så är det bara o lägga resterana på eldhögen,
tack för migSenast ändrad av Guest; 2008-05-21, 08:21.
Kommentera
-
vi blev av me en johnson 50hk som stog på vinterförvaring i min kusins garage för typ 2 månader sedan... skit kul o komma ut o upptäcka att den va borta.. tur att vi hade köpt ny båt o motor till den här säsongen så den skulle bara säljas iofs... men jävligt trist ändå...---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Ligger du vid Y-bom så lås båten i både för och akter. Tar med tid för tjyvj*vlarna att kapa två kättingar och sedan vända aktern in för att jobba vidare med att plocka motorn.
Kommentera
-
Blev av med min Crescent 445 med en 25 hk Evinrude för ett gäng år sen. Öststatsgänget var det. Dom länsade i hela Haningeområdet. Fick bara 15 000 kr för båt och motor. Hade gärna betalt det för motorn. Pundarna är också duktiga. Dom tar dom lätta bitarna och inte alltid dom värsta grejerna. Bara så dom får knark för dagen.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jannhttp://www.finafisken.net/phpBB2/viewtopic.php?t=70
Ligger du vid Y-bom så lås båten i både för och akter. Tar med tid för tjyvj*vlarna att kapa två kättingar och sedan vända aktern in för att jobba vidare med att plocka motorn.
Det är bara att lossa Y-bommens korta stag från bryggan (ofta otroligt enkelt, ungefär som att haka av en dörr!), tra av kättingen och sätta tillbax Ybommen.
Se till att Kättingen sitter i fast ögla påY-bommen alternativt runt både borta Y-stagen och själva bommen.
Jag lärde mig när de stal min Buster för några år sedan..
Tittar man längs bryggorna är nog 30% av alla båtar "olåsta" eftersom kättingen ligger "låst" endast runt ett kort Y-stag!
I'm Homemade><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>¸.·´¯`·.,><((((º>
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 024 visningar
1 gilla
|