Båtmotorstölder!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtmotorstölder!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtmotorstölder!!!

Så har det hänt igen...
    Fick nyss ett samtal från ägaren av bryggan som vi har plats på.
    Våran båtmotor har blivit stulen, för andra gången.
    För andra gången på fyra år har vi blivit av med båtmotorn!!

Va fan ska man göra för att få ha den ifred?!
    Jag blir så jävla förbannad på folk som inte kan låta andras grejor vara!
    Den här gången hade vi ett fabrikstillverkat lås som var fruktansvärt svårt att bara sätta dit. Men tror ni det hjälpte då?! Inte på en fläck!!!
    Har inte varit ute o kollat ännu men jag kan ge mig faan på att dom har sågat dän hela jävla aktern på båten!! Vi får säkert köpa en helt ny båt nu också, det skulle inte förvåna mig ett dugg...

Tänk att det alltid ska finnas folk som ska förstöra för andra! Folk som inte kan klara sig för egen maskin utan måste försörja sig på andras bekostnad!
    Skulle jag träffa den eller dom jävlarna som gör sådant här så skulle jag skjuta först och sen skita i att ställa några frågor!!

Det här innebär troligen ett slut med fisket för min del. Båtmotorn de stal satt på morfars och min båt och var en ett år gammal Mariner med 15 hk på. Förra gången var det en sprillans 9 hk yamaha. Morfar har stått för pengarna och jag för sällskapet och känner jag honom rätt så blir det nog ingen mer båtmotor.

Så om den som har stulit två båtmotorer i kolsnaren i lördagskväll eller någon gång under söndagen av någon anledning läster detta:

Tack för att du har sabbat totalt för oss! Jag har fiskat med min morfar så länge som jag kan minnas. Många fina fiskeminnen har vi tillsammans, båda bra och dåliga.
    Du har med största sanorlekhet satt ett brutalt slut för fortsatta fina fiske kvällar för oss! Många framtida fina minnen har gått till spillo!!
    Så tack ska du ha!!

Ursprungligen postat av Europa 12:an
    Så har det hänt igen...
    Fick nyss ett samtal från ägaren av bryggan som vi har plats på.
    Våran båtmotor har blivit stulen, för andra gången.
    För andra gången på fyra år har vi blivit av med båtmotorn!!

Va fan ska man göra för att få ha den ifred?!
    Jag blir så jävla förbannad på folk som inte kan låta andras grejor vara!
    Den här gången hade vi ett fabrikstillverkat lås som var fruktansvärt svårt att bara sätta dit. Men tror ni det hjälpte då?! Inte på en fläck!!!
    Har inte varit ute o kollat ännu men jag kan ge mig faan på att dom har sågat dän hela jävla aktern på båten!! Vi får säkert köpa en helt ny båt nu också, det skulle inte förvåna mig ett dugg...

Tänk att det alltid ska finnas folk som ska förstöra för andra! Folk som inte kan klara sig för egen maskin utan måste försörja sig på andras bekostnad!
    Skulle jag träffa den eller dom jävlarna som gör sådant här så skulle jag skjuta först och sen skita i att ställa några frågor!!

Det här innebär troligen ett slut med fisket för min del. Båtmotorn de stal satt på morfars och min båt och var en ett år gammal Mariner med 15 hk på. Förra gången var det en sprillans 9 hk yamaha. Morfar har stått för pengarna och jag för sällskapet och känner jag honom rätt så blir det nog ingen mer båtmotor.

Så om den som har stulit två båtmotorer i kolsnaren i lördagskväll eller någon gång under söndagen av någon anledning läster detta:

Tack för att du har sabbat totalt för oss! Jag har fiskat med min morfar så länge som jag kan minnas. Många fina fiskeminnen har vi tillsammans, båda bra och dåliga.
    Du har med största sanorlekhet satt ett brutalt slut för fortsatta fina fiske kvällar för oss! Många framtida fina minnen har gått till spillo!!
    Så tack ska du ha!!

Ett tips är att dra en genomgående bult i motorväggen o genom nån plåt del på motorn. Det uppehåller dem en stund iallafall så dem kanske inte pallar med.
    Var själv med om en sånn grejj fast dem fick inte med sig motorn pga bulten men istället så drog dem sönder massa styrvajrar o dyligt.

Kommentera

tråkigt

Måla den så får du ett specefikt " mönster " som gör den mindre stöld begärlig.
      för då vet man att det är " din ", typ spraya den vit och gör gröna blommor ska göra det med min nästa lön. dock andra mönster.
      hoppas allt löser sig till det rätta. skitfiske

Kommentera

Är utlänska ligor som opererar. Inte alls så många Svensson skurkar. Pundarna är ju en del av också.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag lider med dig. Det hjälper inte för stunden, jag fattar det men ge inte upp. Gå till polisen, ge dig ut och leta, be dina polare hjälpa till, och:

SÄTT ÅT DOM JÄVVLARNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Ja, det är inte vetigt egentligen vad folk ställer till med.
            Jag har en enkel plasteka utan motor. Det behövs därför åror naturligtvis.
            Problemet är då att vi är 3 killar som äger den tillsammans så att säga.
            Därför blir det lite stolligt att ha årorna i någons förråd.
            Man känner ju alltid för att fiska när innehavaren av årorna är borta...
            Det är liksom lagen om alltings jävelskap...

Nåväl, det ena ledde till det tredje och vi skaffade den tjockaste stålvajer som gick in i klykorna.. Nu kunde vem som helst av oss åka ner närhelst vi ville. Bra va...?

Njae... Vi har varit tvugna att köpa nya åror 3 gånger. 2 gånger är de sönderslagna med någon form av hård metall, samt en gång avsågade.

Varför gör man så här!!??

Nu är ett par åror inte alls samma sak som era f.d motorer, men herregud.
            Respektera varandras egendomar. Vad är problemet?
            Jag blir så trött!
            *** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
            http://promisedland.blogg.se

Kommentera

Lider med dig! vart av med min nya trollingmotor förra sommaren en yamaha F4 och det sved som fan! Men som tur var hade jag försäkring på den så jag fick en ny motor efter fyra dagar men detta kostade 2000kr!
              Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Råkade ut för samma sak förra våren när en öststatsliga finkammade trakterna där jag bor på båtmotorer.
                Dock åkte faktiskt ligan i min trakt fast och en del gods kunde lämnas tillbaka så vitt jag hörde. Men straffen för brott i Sverige är så patetiska så att dom är väl ute och snor detta år igen.

Det ända som verkar gälla är att bevaka 24/7 eller enligt mig byta de styrande "Partierna i riksdagen" till några som vill sätta lite straff för brott och inte vara hela världens samvete och inte våga tycka till om någe.

Hoppas du och din morfar lyckas grejja en ny snurra så ni får uppleva den Svenska skärgården även denna sommar.

Kommentera

Som sagt... Det skjuts för lite i det här landet!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nirre
                    Måla den så får du ett specefikt " mönster " som gör den mindre stöld begärlig.
                    för då vet man att det är " din ", typ spraya den vit och gör gröna blommor ska göra det med min nästa lön. dock andra mönster.
                    hoppas allt löser sig till det rätta. skitfiske
                    då målar dom ju bara över

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 116 visningar
                    1 gilla