Fiskeguider rånade under vapenhot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeguider rånade under vapenhot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeguider rånade under vapenhot

Den här artikeln dök upp på aftonbladet nyss, utdrag ur artikeln:

"Två naturguider har under morgonen blivit beskjutna av gärningsmän som stulit fiskespön från en naturcamping i Hällefors.
    Rånarna la beslag på flera fiskespön och lämnade platsen i en vit Volvo 855.
    Polisen jagar nu gärningsmännen."

Vad handlar det här om egentligen, vem sjutton rånar en naturguide på några spön under vapenhot? Hällefors också - inte direkt lilla Chicago kan man tycka.

Länk till artikeln:

Ursprungligen postat av Sigfuss;1104485;
    Vad handlar det här om egentligen, vem sjutton rånar en naturguide på några spön under vapenhot? Hällefors också - inte direkt lilla Chicago kan man tycka.
    Spön kan vara dyra, finns folk som gör betydligt värre saker för mindre.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Helt sjukt..... Att överhuvudtaget knallla omkring med en laddad bössa för att sno lite fiskegrejor - vart är vi på väg egentligen!?!??! Helt plötsligt verkar ju slöddret som var inne och hälsade på Daiwa grossisten som mönstermedborgare. De hade i vart fall planerat sitt brott tills tider då ingen var där och kunde skadas.....

Hoppas karma gör att de kör in i en vildsint gran eller liknande så de får sitt straff. .....
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Någon som vet vad det var för utrustning som stals?

Kommentera

Denna händelsen är helt otrolig! Riktigt tråkigt att sånt här kan hända....
          Jag önskar att samhället någon gång kommer i balans och att såna här individer inte förekommer mer.
          Att kunna slippa oroa sig för stölder och våld vore väldigt skönt.

Man vågar inte längre lämna något i bilen tex när man är ute o campar. Ska man ut en sväng måste man ta med sig allt av värde i kajaken vilket ofta e minst sagt jobbigt. Jag har haft inbrott i min bil 2 gånger dom sista åren. Första gången tog dom nästan alla mina fiskeprylar nör vi hade gått på en kortare promenad. Andra gången hade jag tömt bilen (vis av läxan). Förutom att dom förstörde lås o slog sönder en ruta plockade dom med sig sånt som inte borde vara stöldbegärligt, typ en europakarta, bogserlina, startkabel. Idioterna tog till och med tomglas som låg i bilen.
          Jag har funderat på att skruva in ett säkerhetsskåp i bilen. (Eller minera den med trotyl )

Jag gillar egentligen inte att ligga på campingplatser men senare år har jag ofta känt mig tvungen att välja den lösningen för att minska stöldrisken.
          Men om tjyvarna nu ska börja komma beväpnande och råna en under vapenhot undrar man vart samhället är på väg!
          Suck! Jag vill bara vara ifred o fiska....

Kommentera

Här finns en diskussionstråd I ett annat forum där en del matnyttig info framkommer mellan varven.

Att döma av fordonet, en Volvo 855 och vapnet, en hagelbössa, så känner jag banjovibbar. Det här känns så wt så jag vet knappt vilken fot jag ska stå på.

Det som är märkligt är att polisen söker för fullt och inga signalement på gärningsmännen presenteras.
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
              Här finns en diskussionstråd I ett annat forum där en del matnyttig info framkommer mellan varven.

Att döma av fordonet, en Volvo 855 och vapnet, en hagelbössa, så känner jag banjovibbar. Det här känns så wt så jag vet knappt vilken fot jag ska stå på.

Det som är märkligt är att polisen söker för fullt och inga signalement på gärningsmännen presenteras.
              en misstänkt är anhållen enligt radionyheterna iallafall, så antingen hade de span eller bara plockade ägaren av bilen, oavsett så säger jag fortfarande banjovibbar, men är inte förvånad om nått annat visar sig

Kommentera

Tråden har blivit rapporterad till oss moderatorer för div påhopp, rasistiska utspel osv.
                Så utan att ha läst exakt alla inlägg så ber jag er (ingen nämnd, ingen glömd) att ta det lugnt med inlägg som kan provocera och som bryter mot forumets regler.

Mvh. Henke, moderator

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Tråden har blivit rapporterad till oss moderatorer för div påhopp, rasistiska utspel osv.
                  Så utan att ha läst exakt alla inlägg så ber jag er (ingen nämnd, ingen glömd) att ta det lugnt med inlägg som kan provocera och som bryter mot forumets regler.

Mvh. Henke, moderator
                  Hur har ni hanterat det?

Kommentera

Påpekade att ta det lugnt med div onödiga kommentarer.
                    Det var/är så det blev behandlat.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 041 visningar
                    1 gilla