Köpte han den på 80-talet var det nog en sådan man kunde köpa på TV-shop och som hette "baitsaver", en polare köpte en sådan och använde den med framgång från båt,tills han testade den från land i umeälven och satte den mellan två stenar ett par meter ut... han och en polare drog allt vad de kunde i "repet" som satt i baitsavern tills det gick av... så tipset om du får tag på en är att bara använda den när du kan skicka den vertikalt neråt, då ska den nog funka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dra loss drag som fastnat.
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av KvarnarnJag har gjort en egen som har fungerat bra för mig bild finns att kika på här http://www.teamglory.se/php/showpic.php?id=626
Kommentera
-
Hjälpsam
Kommentera
-
Kommentera
-
Jag har en dragräddare som är grymt bra. Köpte den i början på 90-talet och den har jag tjänat in MÅNGA drag på. Det är cylinderformad stålklump som man för linan rakt igenom. Sen åker den ner och låser på tafsen/beteslåset. Tafsen går av först om det är hyffsat grova krokar annars rätas krokarna ut på t.ex. jiggar. Ska kolla om jag ser något fabrikat på den.Jag fiskar, därför ljuger jag.
Kommentera
-
Jag har en dragräddare av märket Obie's Tackle som ser ut som den på bilden, köpt från Bass Pro Shops för en massa år sedan. Har dock glömt bort den tills nu men när gäddfisket från båt kommer igång så ska den med, får hoppas att den fungerar bra.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alsbäck_är det däremot meningen att den ska fastna i tafsen eller beteslåset är det knappt någon ide att ha den :PJag fiskar, därför ljuger jag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KattenJag har en dragräddare som är grymt bra. Köpte den i början på 90-talet och den har jag tjänat in MÅNGA drag på. Det är cylinderformad stålklump som man för linan rakt igenom. Sen åker den ner och låser på tafsen/beteslåset. Tafsen går av först om det är hyffsat grova krokar annars rätas krokarna ut på t.ex. jiggar. Ska kolla om jag ser något fabrikat på den.
Låter som den jag menar
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 014 visningar
1 gilla
|