Nattfiske och säkerhet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattfiske och säkerhet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nattfiske och säkerhet!

Jag fiskar nästan alltid nattetid efter sutare, ruda, ål, lake osv(vilket jag har gjort i runt 15år nu). Nu senast när jag var ute så fick jag ett spö stulet av några snorungar på runt 15-16års åldern. Det är ok, som tur var så var det bara mitt minsta UL spinnspö, de kunde ha tagit mina dyra specimen /matchspön. Men endå!! Det här är inte den första gången något som det här har hänt...här är några exempel.

1. 1988 - Långsjön, Älvsjö/Stockholm. Jag specimenfiskar efter sutare..runt kl 11 på kvällen så kommer en kille i 25 års åldern ner, en konstig typ...kommer upp till mig vid vattnet, drar en kniv och sparkar mig i vattnet. Tar nästan all min utrustning..3 matchspön och övrig utrustning.

2. 1992 - Fiske efter Ål vid djurgården, Stockholm..En stupfull kille tar mitt ena matchspö och börjar dra in lina och leka runt. Jag säger till honom..han blev aggresiv och slängde spöt i vattnet..

3. 1992 - Ute och trollar i stockholms skärgård..kommer för nära en Ö..jo jag var kanske 100m ifrån stranden(mitt fel) någon gubbe börjar skrika och springer upp till sin stuga..jag trollar vidare, han kommer tillbaks jag hör sen 2 hagelbösse skott i luften.

4. 1996 - Nacka, Stockholm...Fiskar efter ål vid en marina..sköna bryggor osv. Runt 1 tiden på natten kommer 2 polisbilar. 3-4 poliser kommer ut och börjar snoka runt och fråga frågor, titta igenom alla mina grejor, frågar varför någon skulle fiska på natten, de börjar titta runt på båtarna för att se att jag inte hade brytit mig in osv. Men dom stannar och bara tittar på medans jag fiskar men står mycket nära och tittar..Jag säger till en polis att inte stå så nära för att jag måste kasta ut...Kroken sätter sig i armen på polisen och det blir ett jävla liv..de kastar sig över mig och trycker ner mig på marken..Skriker att de borde arrestera mig för våld mot tjänsteman osv. Men lyckligtvis lät de mig gå. Så man går inte ens säker ifrån polisen haha.

Och nu förstås detta..Man börjar undra om man är tvugen att gå beväpnad när man ska gå och fiska? Så jag tror nog inte att jag är den enda som det här har hänt för, så vad kan man göra? och dela gärna med er era erfarenheter och tips.

lite spänning har ingen dött av ;-) närå, sinnesrubbat att du råkat ut för så mycket konstigheter. själv är jag lyckligt befriad från liknande händelser, men så är jag ingen specimenmetare heller :-)

skulle nog tipsa om att försöka vara lite fler personer när ni fiskar, men då kanske lite av tjusningen försvinner. att beväpna sig är inte ngn vettig idé, då det kanske slutar med att du har ihjäl ngn eller att du själv stryker med. ett alternativ är att leta upp ställen som är så pass otillgängliga för andra än dom med samma "driv" som du själv har. strunta i dom vanliga platserna och hitta lite egna platser, långt bort från störande element.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Hmm...
      5 myror är mer än flera elefanter... eller hur va de nu igen

Kommentera

Tråkigt att du råkat ut för alla dessa idioter....

Själv nattfiskar jag aldrig själv, finns för mycket konstigt folk ute

Försöker ragga med polare , ju mer desta bättre + roligare blir det...

Men "niifen" ( uttalar på finska) ligger ALLTID redo.. "just in case".......

Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av B3 Rookie
          Tråkigt att du råkat ut för alla dessa idioter....

Själv nattfiskar jag aldrig själv, finns för mycket konstigt folk ute

Försöker ragga med polare , ju mer desta bättre + roligare blir det...

Men "niifen" ( uttalar på finska) ligger ALLTID redo.. "just in case".......

Skitfiske!
          Har du ingen mobiltelefon så du kan ringa 112 om det skulle behövas?
          Men med tanken på vad du skrev så kanske det inte är nån bra ide!!
          Men att tala om för någon anhörig var du fiskar kan vara en bra ide för dig som råkar ut för en massa konstigt folk.
          Köp ett överfallslarm som du kan använda när det behövs , dom lever om som fan och kanske skrämmer iväg buset..
          Finns billiga på biltema så kan du rigga upp med tråd runt fiskeplattsen och när larmet går så lovar jag att dom drar !!
          http://www.cykelochmopedhandlaren.se/

Kommentera

sparka ner dig i vattnet? jag hade satt en krok i ögat på han med mitt matchspö!

Kommentera

Riktigt sjuka händelser, men det är väl så i stockholm Börja jerka istället, med ett jerkspö och några tunga beten kan du nog försvara dig ett bra tag!

Kommentera

Ursprungligen postat av wheete

3. 1992 - Ute och trollar i stockholms skärgård..kommer för nära en Ö..jo jag var kanske 100m ifrån stranden(mitt fel) någon gubbe börjar skrika och springer upp till sin stuga..jag trollar vidare, han kommer tillbaks jag hör sen 2 hagelbösse skott i luften.
                Verkligen trist att det skall vara så här!
                Händelse Nr tre var det möjligtvis vid muskö? Innanför Snappudden?
                skulle vara hmm bra att veta om det gubbkräket också är beväpad...
                Senast ändrad av Nikita; 2006-05-25, 10:34. Anledning: Fixat Quote-markeringen

Kommentera

shit!!jag bor i fruängen tänkte lägga mycket nattpass efter sutare mm de var lite läskigt ...

hoppas inte jag råkar ut för något sådan !!

Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Och nu förstås detta..Man börjar undra om man är tvugen att gå beväpnad när man ska gå och fiska? Så jag tror nog inte att jag är den enda som det här har hänt för, så vad kan man göra? och dela gärna med er era erfarenheter och tips.
                    Skaffa en stor folkilsk hund, en som kan äta upp poliser och andra våldsverkare vid behov.
                    Senast ändrad av Nikita; 2006-05-25, 10:36. Anledning: Fixat Quote-markeringen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 137 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art