Fisketips Pukavik/Norje - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips Pukavik/Norje

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketips Pukavik/Norje

Funderar på att sticka upp till Pukavik på lördag om vinden ligger rätt. Är det någon som har tips om fisket där i området? Det går en djupbrant upp i viken vid Norje. Går sillen upp där tro?

Lär ju va gott om folk i norje iaf. Sweden rock börjar väl på onsdag.

Kommentera

Just ja! Sweden Rock! Hoppas dom inte festivalbesökarna börjat invadera parkeringen ännu bara!?

Föresten kanske det kunde vara ett kul förslag till nästa vecka. Ligga utanför i viken ett göng med kajakerna o lyssna på lite skön rock!?

Kommentera

Det beror ju på vart du tänkt parkera. Men Jo många av ytorna kring norje är nog redan avskärmade och det kan bli svårt att komma ut.

Kommentera

Finns en liten typ hamn i lörby precis innan norje.vet inte hur de e med parkering osv.
          Senast ändrad av esox88; 2017-06-03, 10:10.

Kommentera

Godmorgon o tack för tipsen!
            Festivalplatsen var precis som misstänktes redan avstängd av Sweden Rock. Jag tog en rövare och körde helt fräckt rakt ner igenom campingen till restaurangen vid den lilla stranden. Bommen verkar stå öppen (i alla fall var den öppen igår). Parkerade släp o bil vid restaurangen och sjösatte vid den fina lilla stranden utan att fråga. Lite nervöst för jag trodde nästan någon skulle komma o köra iväg mig men allt var lugnt.
            En lång fin dag i ett härligt område. Det blev tyvärr en bomtur men som sagt utan ekolod/plotter och ingen tidigare erf av fisket här. Blåste ganska lagom och jag trollade i kanten av skyddsområde B på lite olika djup men fick inga hugg. Sen driftade jag längst grynnorna o kastade för öring o gäddbusar men dom tackade nej till allt jag provade bjuda dom på. Pilkade en stund längst djupbranterna men ingen torsk eller strömming ville visa sig. Solen tittade fram efter lunch så jag försökte jigga efter abbore men det var tvärdött där med. Här finns säkert fisk men igår var dom i alla fall inte hemma.
            Blåste rätt lagom 4-5m/s hela förmiddagen och det är perfekt för trolling så med ca 1/3 segelyta så håller mqan ca 2 knop i min Hobie TI. Sköna dyningar som rullade in söderifrån annars ganska lugn sjö. Efter lunch blåste det på lite mer ca 8 m/s skulle jag gissa o det blev lite kyligt till slut.
            Innan jag tog upp kajaken o körde hem trampade jag in i kanalen o pratatde med folk på båtklubben. "Prata med Leif" sa dom men där finns en liten brant ramp och parkeringsmöjlighet (när inte Sweden Rock occuperar). Dom trodde det var lugnt att sjösätta därifrån. Precis norr om kanalen/båtklubben finns en liten grund strand där man också kan sjösätta, går dock inte att parkera där tror jag.
            En riktigt fin holme/halvö utan för viken som inte är fågelskyddad där man kan campa nästa gång man drar dit.
            En riktigt fin o givande dag men det blev pizza o inte fisk till kvällsmat.
            Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 019 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art