XXL fiskekajak vs Jula fiskekajak? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XXL fiskekajak vs Jula fiskekajak?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• XXL fiskekajak vs Jula fiskekajak?

Hejsan! Eftersom XXL har 25% nu i 3 dagar så tänkte jag höra hur denna fiskekajak är jämfört med julas kajak?

Är det någon som har någon erfarenhet utav denna???

Är väldigt sugen på en kajak och priset är 4500kr med rabatten men vill ha mera info!

Med vänlig hälsning

Sjöegenskaper, bärighet/storlek etc tror jag är mer eller mindre identiska. Kvalitet kan jag ej uttala mig om men är grymt nöjd med Julakajaken för dom pengarna. Något jag ser direkt som en fördel med Julakajaken är dom fyra inbyggda spöhållarna som funkar rkktigt bra och så klart priset.
    Skitfiske!

Kommentera

Vid en första anblick verkar dom väldigt lika. XXLs verkar vara lite längre och tyngre vilket kan vara bra för stabiliteten. Sedan verkar den vara lite mindre utrustad, saknar lastluckan nära sittplatsen som finns på Jula-kajaken.

Eftersom den inte verkar ha spöhållare och ekolodsfäste heller så kanske detta är mer en fritidskajak. Det går garanterat utmärkt att fiska från den ändå och den kanske är väldigt lättpaddlad men det är ju förstås en gissning från min sida.

Kommentera

Ok, då är det ju meningslöst att lägga mer pengar på XXLs kajak, kan man lägga dom andra pengarna på tillbehör isåfall :0)

Kommentera

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
          Ok, då är det ju meningslöst att lägga mer pengar på XXLs kajak, kan man lägga dom andra pengarna på tillbehör isåfall :0)
          Låter som ett vettigt resonemang.

Kommentera

En skillnad är att Tahe har byggt kajaker ett tag. Kanske inget premiummärke men betydligt mer etablerade än Kayoba.
            Jag hade nog tagit den i stället för Julas... Snyggare och längre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              En skillnad är att Tahe har byggt kajaker ett tag. Kanske inget premiummärke men betydligt mer etablerade än Kayoba.
              Jag hade nog tagit den i stället för Julas... Snyggare och längre.
              Det är många detaljer som är väldigt lika vid en jämförelse mellan kajakerna, så jag skulle inte bli förvånad om dessa två kajaker har samma tillverkare. Kayoba är JULA:s eget märke på en OEM-tillverkad kajak.Färgen på Julas kajak är faktiskt lite snyggare i verkligheten än på bild, men det går inte komma ifrån att den är sjukt tråkig!

Kommentera

Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
                Det är många detaljer som är väldigt lika vid en jämförelse mellan kajakerna, så jag skulle inte bli förvånad om dessa två kajaker har samma tillverkare. Kayoba är JULA:s eget märke på en OEM-tillverkad kajak.Färgen på Julas kajak är faktiskt lite snyggare i verkligheten än på bild, men det går inte komma ifrån att den är sjukt tråkig!
                Praktisk färg på Julakajaken om man spiller kaffe (med mjök) i kajaken vilket jag gör ganska ofta! Hehe!
                Men håller annars helt med, det är en ganska trist färg men man vänjer sig o fiskarna brukar inte bry sig!
                Den beiga färgen (champagne färgad låter finare kanske?) smälter dock ganska bra in i naturen men camo hade varit klart coolare!
                XXLs alternativ funkar säkert men 3000:- mer för en ballare färg och dessutom inga spöhållare fram..... nä jag skulle ändå valt Julas tråkfärg!

Kommentera

Man kan också ta fram sprayburken och bättra på den lite, den kostar ju inte så mycket så det är ingen större skada skedd...

Click image for larger version

Name:	image1.jpg
Views:	1
Size:	1,07 MB
ID:	1784202

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27