Bästa Hans Lidman-böckerna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa Hans Lidman-böckerna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa Hans Lidman-böckerna?

Har aldrig läst en bok av den mytomspunne Hans Lidman, så jag tänkte höra vilka av hans böcker som är ett "måste"? Ser att det finns en hel del olika böcker av honom på Tradera.

Och vilken bok kommer detta citat från? BeBest skrev det i någon tråd för länge sedan men skrev inte vilken bok det handlar om, gillar dock citatet. "och i mörkret under granroten glimmande minkens ögon lystet i skenet från kaffeelden."
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

"Napp i Norr" och "Fisket i Våld" är definitivt två måsteböcker ur hans produktion..

En annan roligt att läsa-författare är Gerald W Kuss fiskehistorier från Irland. Vissa storys är helt obetalbara..Särskilt de om hans FarFar.. :o)

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
      "Napp i Norr" och "Fisket i Våld" är definitivt två måsteböcker ur hans produktion..

En annan roligt att läsa-författare är Gerald W Kuss fiskehistorier från Irland. Vissa storys är helt obetalbara..Särskilt de om hans FarFar.. :o)
      Kuss, är verkligen underbar... Kul att du nämnde honom. Ett varmt vänligt målande språk, ofta med humor. Farfar är störtskön.
      Lidman är mycket kärvare men har en förmåga att förmedla fiske som ingen annan... Förutom redan nämnda tycker jag mycket om boken Laxögat också. Berättelserna från "Svartån", är magiska.
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Precis som sagts så kan du ju börja med de lite mer rena fiskeböckerna som nämnts. När du väl är fast i Lidmanträsket kan du gå över till den skönlitterära hyllan på biblioteket och fortsätta. Finns mycket bra där.

Men några fiskeböcker är:

Fisket i våld
        Det nappar i Svartån
        Napp i norr
        Laxögat
        Fiskefeber
        Nappatag
        Gäddan som alltid högg
        Bruset från Björnån

Vissa böcker innehåller en del berättelser som redan tidigare givits ut, men jag kommer inte ihåg vilka det är på rak arm...

Kommentera

"Fisket i våld" och "Napp i norr" är som sagt måsteböcker.
          Egentligen skulle jag rekommendera precis allting med Lidman, du blir nog inte besviken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 216 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art