Smålandsnytt - Max 2 gäddor per person och dygn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smålandsnytt - Max 2 gäddor per person och dygn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

rixman ta till dig det goda också! jag vet att alla tycker att det är skit bra med den nya reglen

så nu kan vi ju fokusera på det istället. känns som att det börjar bli pajkastning här inne nu.
    (=

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
      jösses vilket gnäll. hur vet folk att han jerkade idag och det inte är arkivbilder? allt som visas på tv är inte sådant som spelades in 5 min innan sändning.
      ok att de fiskade där nu, men tre minuter... det känns som om det kan vara värt tre minuter av hänsynslöst lagbrytande för att upplysa folk om c&r och fångstbegränsningar! härligt att någon sportfiskare står upp och informerar! BRA GJORT RIXMAN!!!
      instämmer till 100%

tycker de var rikigt bra rixmanen!
      bara bra att fler folk får upp ögona för C&R bra jobbat!!
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

~

Ursprungligen postat av knota
        Tur att du inte är polis, eftersom du i vissa avseenden anser det är ok att bryta införda förbud.
        I det här fallet samt 3 min ja..

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_e
          rixman ta till dig det goda också! jag vet att alla tycker att det är skit bra med den nya reglen

så nu kan vi ju fokusera på det istället. känns som att det börjar bli pajkastning här inne nu.

Japp, håller med, hoppas att det kommer samma regler vid östgötakusten också.

Kommentera

Frågan kommer det att innefatta nätfiske också? Isåfall vad är mening med det, att släppa tillbaka fiskar som är i värsta fall döende.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_e
              Haha, "pajkstningen" hade aldrig uppkommit om det inte var för dig.

Kommentera

Tycker inslaget var intressant så länge det varade, det dåliga var dels att det bröts pga tekniska problem, och dels att det bara fanns i det värdelösa RealPlayer formatet.

Men inslaget som sådant såg intressant ut och jag förstår mig inte på pajkastningen här, men själva sakfrågan om att begränsa till 2 gäddor per person och dygn låter vettig. Skulle gärna se att det infördes i vattnen häromkring med, en hel del slöseri med fisk har man sett genom åren, folk som drar gädda på gädda, bonkar dem och slänger dem bakom några träd eller bara lämnar dem på marken.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman
                  jag lägger ner! Att man ens står upp för oss sportfiskare och försöker ge oss en röst i media och förespråka det bästa efter enbart c&r fiske en fångst begränsning.

Säg va fan ni vill jag tycker att ni är för jävla negativa på denna sidan ...tror snart att jag lägger ner och avreggar mig som medlem. Bara en jävla massa negativt. Kan man inte få kreds för att man både i tv och radio går ut och uppmanar folk att köra c&r.

sxpyr på alla negativa människor och kommentare här. Att ni sitter här och hackar på varandra som bedriver c&r till 100% eller strax där under kommer inte att ändra resten av samhällets inställning. Gå ut prata med folk informera, hjälp dem att bedriva C&r.

Förstår dig alltid är det massa som ska visa pekpinnar på dett forum. känns som många bara vill bråka

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 028 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art