Ifall du skulle vara villig att gå ifrån det tradiotionella sättet att fiska med fluga skall jag delge dig en häftig upplevelse.
Jag brukar använda mitt #3-5 för mete efter grov abborre.
Sätt lite flytpasta som nappindikator. Sedan kan du själv välja om du vill ha
liten mört eller mask. När huggen kommer är det "inget" motstånd för fisken
och att sedan sätta in sitt mothugg med handen som greppar den "flyende linan" är en upplevelse !!!!
De som flugfiskar vet ju hur kul det är att ha krokad fisk på flugspö så det är bara att greppa hårt och njuuuuta.
I smått strömmande vatten är det ett fenomenalt fiskesätt efter i stort sett alla arter då ditt bete presenteras relativt fritt med vattnets strömmar.
Flytpasta + liten tyngd nedtill och du drar fisk i oändlighet.
Jag har tillämpat detta fiskesätt i Sävelången ett par säsonger och det är alltid lika suveränt!
/ Storfiskaren
Jag brukar använda mitt #3-5 för mete efter grov abborre.
Sätt lite flytpasta som nappindikator. Sedan kan du själv välja om du vill ha
liten mört eller mask. När huggen kommer är det "inget" motstånd för fisken
och att sedan sätta in sitt mothugg med handen som greppar den "flyende linan" är en upplevelse !!!!
De som flugfiskar vet ju hur kul det är att ha krokad fisk på flugspö så det är bara att greppa hårt och njuuuuta.
I smått strömmande vatten är det ett fenomenalt fiskesätt efter i stort sett alla arter då ditt bete presenteras relativt fritt med vattnets strömmar.
Flytpasta + liten tyngd nedtill och du drar fisk i oändlighet.
Jag har tillämpat detta fiskesätt i Sävelången ett par säsonger och det är alltid lika suveränt!
/ Storfiskaren
Kommentera