mask i magen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mask i magen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mask i magen

i helgen tog jag upp en matgädda och när jag rensade den upptäckte jag att den var tom förutom små vita runda äckliga små maskar som kröp för fullt. är det nån som vet vad detta är eller har sett det förut?

gädda, blääää!
    säger bara ultralätt

Kommentera

C&R!

Håll dig till C&R så slipper du mask i köket!

Kommentera

Håll er till ämnet istället för att larva er!

Clas: Vad är det för fel med att ta upp en matgädda?

Sjögräs: Har du ens ätit gädda så du vet hur det smakar?

Jag vet inte vad det är för maskar (binnikemask kanske), men det lär knappast vara något att oro sig för så länge det inte är gäddsushi som ska serveras ikväll.

Kommentera

"Sluta larva er"....fyndigt...

Jag kan å de absolut starkaste att INTE äta den gädda som var full av maskar. Med mycket stor sannolikhet så mådde denna gädda inte speciellt bra. Överlag så har "folk" en tendens att vara skadligt snåla, några exempel:

1)Om osten blivit möglig är det bara att skära bort det missfärgade, resten är hur bra som helst. Vi äter ju mögelost! = BULLSHIT, möglar osten finns inget alternativ till att slänga den. Den är inte längre okej som människoföda och du riskerar din fysiska hälsa genom att äta osten
          2) Bäst före datumet är bara det datum som produkten MINST håller till det går alltid bra att lägga på några dagar. = LÄGG NER, visa dig själv lite respekt! Ät inte gammal mat
          3)Lukten på kötten betyder ingenting, när du tillagat köttet så märker du ingen skillnad. För det är ingen skillnad. =ICKE SANT! Att äta kött som påbörjat föruttningsprocessen är MYCKET farligt!
          4)Om din gädda är full av maskar så är det bara att skrapa bort maskarna, det är ingen fara att äta den......= SNÄLLA, för att du ska kunna se dig själv i spegeln utan att skämmas......släng eländet till fisk.....

Jag arbetar som kock och vet vad jag pratar om och tro mig jag försöker inte läxa upp någon. Börjar bara tröttna på hur skadligt snåla människor har en tendens att vara när det gäller mat och det gör mig till en mycket mycket bitter man......

Kommentera

Det kanske inte ser aptitligt ut, men jag tror knappast att det är farligt, så länge gäddan inte är märkbart sjuk.

Bäst-före-datum säger ju bara hur länge varan ska hålla sig vid normal förvaring. Ser det fräsht ut och luktar som det ska så är det ingen fara att äta maten ändå. Lukten säger mer än etiketten.

Kommentera

För oss som inser att osten skaffar lite karaktär av rumstemperatur så är det en självklarhet att skära bort möglet och fortsätta äta på resten. det är inte snålt. det är bara bekvämare än att köpa ny.
              All fisk har mask. det är en av anledningarna till att man gärna fryser ex. lax som ska gravas. Om magen var full av mask skulle jag dock slänga fisken på ett ställe där jag är sugen på att fiska nästa gång. Fiskrens funkar fint som mäsk.

Kommentera

för dom som inte förstod så glömde jag skriva att masken var i matsäcken

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskekorpen
                  för dom som inte förstod så glömde jag skriva att masken var i matsäcken
                  Vad blandar du in gäddstackarn för då ?
                  kalleh

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
                    Vad blandar du in gäddstackarn för då ?
                    haha fy fan va dåligt man kan skriva då.. för dom som inte förstog så var dom i magsäcken
                    Senast ändrad av fiskekorpen; 2006-05-11, 15:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 029 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art