Oj vilka minnen man får av att läsa här! Själv uppväxt med närhet till bla Unnån och Oreälven med deras små biflöden där man gick med 3m metspö och en burk mask. Vid lunch grillade man öring på pinne och hade kanske en hårdmacka. Snyft det var tider det.
Men som många här har varit inne på men inte sagt rakt ut ännu, (Fast det tänker jag göra.)
Mete med mask i strömmande vatten är när fisket är bra, riktigt rovfiske!
I norra Sverige är naturligt bete förbjudet i principsamtliga strömvatten av just den anledningen.
Så vill du lära dig något som är lite svårare, men som ger desto mer tillfredställelse när du väl får något så skulle jag rekommendera myggspö och fiska med torrfluga. Är det inga kläckningar så kör med nymph, typ haröra eller andra guldskallar.
Skitfiske!
Men som många här har varit inne på men inte sagt rakt ut ännu, (Fast det tänker jag göra.)
Mete med mask i strömmande vatten är när fisket är bra, riktigt rovfiske!
I norra Sverige är naturligt bete förbjudet i principsamtliga strömvatten av just den anledningen.
Så vill du lära dig något som är lite svårare, men som ger desto mer tillfredställelse när du väl får något så skulle jag rekommendera myggspö och fiska med torrfluga. Är det inga kläckningar så kör med nymph, typ haröra eller andra guldskallar.
Skitfiske!
Kommentera