Skaffa båt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skaffa båt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skaffa båt!

Tjena. Jag har lite funderingar kring att skaffa en liten (!) båt, typ plastbåt med en liten motor på .. Har tänkt att ha den i Vättern, alltså ha den där stattionärt (stavning?).. Då undrar jag vad en sån kan kosta? Alltså begagnat.. Jag behöver inga som helst märkvärdigheter, bara att det är som en "vanlig roddbåt" med motor som man styr genom att dra den där pinnen där bak.. som ni märker är jag inte det minsta insatt i det där med båtar men vore kul att ha..

Pris?
    Vad ska jag tänka på?

Tack för all hjälp!
    MVH Martin

Kolla på blocket! där finns det väldigt mycket, speciellt nu när alla vårstädar.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
      Kolla på blocket! där finns det väldigt mycket, speciellt nu när alla vårstädar.
      Joo, jag har kollat där en heldel.. men jag vill ha lite tips på vad en kan kosta.. så att man inte får skit

Kommentera

Går inte att svara på. Hur mycket pengar ska du lägga som exempel. Jagar själv en lättrodd båt just nu. Vet vilken båtmodell som jag vill ha. Men priset får bara vara 3000 kr. Är en Uttern modell 3800 eller Uttern i samma utförande men med andra beteckningar. Så du får nog precisera dig mer.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
          Går inte att svara på. Hur mycket pengar ska du lägga som exempel. Jagar själv en lättrodd båt just nu. Vet vilken båtmodell som jag vill ha. Men priset får bara vara 3000 kr. Är en Uttern modell 3800 eller Uttern i samma utförande men med andra beteckningar. Så du får nog precisera dig mer.
          Okej, förstår. Men det är ungefär den prisklassen jag är ute efter också. Men det är väldigt svårt att precisera sig eftersom jag inte vet nåt om båtar

Kommentera

Om du jagar efter en båt i 3000:- klassen med motor så blir det nog inte lätt. Får du tag på något för dom pengarna så är det nog gammalt skit, och i något sådant så skulle då inte jag vilja ge mig ut på Vättern.

Jag köpte en Vator 12R med 15 HK Suzuki från ca. 1991 för 15000:-. Det är en lämplig båt i hyffsat skick. Jag fick laga några sprickor i Gelcoaten men det spelar ingen roll. Båten kommer att användas hårt av mig så det kommer att bli fler märken.

Att tänka på är att en båt kan vara i rätt dåligt skick men är ändå möjlig att "piffa" upp lite. Men med motorn så är det värre, vissa 70-tals modeller är hur struliga som helst. Kan gå bra ena dagen för att vägra andra dagen och liknande.
            Så en lite nyare motor är väl värt investeringen, iaf. om du skall ge dig lite längre ut på vattnet.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
              Om du jagar efter en båt i 3000:- klassen med motor så blir det nog inte lätt. Får du tag på något för dom pengarna så är det nog gammalt skit, och i något sådant så skulle då inte jag vilja ge mig ut på Vättern.

Jag köpte en Vator 12R med 15 HK Suzuki från ca. 1991 för 15000:-. Det är en lämplig båt i hyffsat skick. Jag fick laga några sprickor i Gelcoaten men det spelar ingen roll. Båten kommer att användas hårt av mig så det kommer att bli fler märken.

Att tänka på är att en båt kan vara i rätt dåligt skick men är ändå möjlig att "piffa" upp lite. Men med motorn så är det värre, vissa 70-tals modeller är hur struliga som helst. Kan gå bra ena dagen för att vägra andra dagen och liknande.
              Så en lite nyare motor är väl värt investeringen, iaf. om du skall ge dig lite längre ut på vattnet.
              Tack så mycket för tipsen! Men du, du skulle inte kunna lägga upp nån bild på din båt? :P och motor nån gång Vore kul o se den!!

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
                Tack så mycket för tipsen! Men du, du skulle inte kunna lägga upp nån bild på din båt? :P och motor nån gång Vore kul o se den!!
                På min hemsida:

så finns det lite bilder.

Kolla under Fiske -> 2005 och sedan under Kvenangen 2005, Strapön sept 2005 eller Fiske i Umeå 2005. Där ser du lite bilder på båten. Inga detaljbilder kanske men iaf. något.
                Jag har monterat 16 spöhållare, Färgekolod, Djuprigg, 3 ölhållare m.m. på båten.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                  På min hemsida:

så finns det lite bilder.

Kolla under Fiske -> 2005 och sedan under Kvenangen 2005, Strapön sept 2005 eller Fiske i Umeå 2005. Där ser du lite bilder på båten. Inga detaljbilder kanske men iaf. något.
                  Jag har monterat 16 spöhållare, Färgekolod, Djuprigg, 3 ölhållare m.m. på båten.
                  Där ser man! Väldigt fina bilder på både båt och allt annat!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 123 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen
                  av uditsen