Idag när jag och en kompis skulle ut och jerka lite fick vi en mindre trevlig överraskning denna blåsiga dag. När vi kom ner till min Triss 380 som jag har liggandes uppdragen på en träställning såg vi att den inte längre låg uppdragen på träställningen. Vågorna hade dragit ut ställningen i vattnet och båten låg och skavde mot några superfina, jättetrevliga, vassa stenar . Jag ställde snurran (som jag jämt tar hem) mot ett träd och vi rusade ner till båten för att försöka fixa till det. Vi drog upp träställningen och båten helt på land och surrade fast hela paketet ordentligt.
Sen var det dags att undersöka båten. Det visade sig att dom jättesnälla stenarna hade skrubbat sönder plasten på två ställen och på ett ställe hade även glasfibern gått sönder Om inte det skulle räcka till så hade även snurran ramlat och propellern gått av.
Så det får bli att ta upp båten imorgon och fixa till det, och nu till min fråga: vad är det bästa att andvända sig av när man ska laga sådana här roliga skador?
Sen var det dags att undersöka båten. Det visade sig att dom jättesnälla stenarna hade skrubbat sönder plasten på två ställen och på ett ställe hade även glasfibern gått sönder Om inte det skulle räcka till så hade även snurran ramlat och propellern gått av.
Så det får bli att ta upp båten imorgon och fixa till det, och nu till min fråga: vad är det bästa att andvända sig av när man ska laga sådana här roliga skador?
Kommentera