Fiskesug, men utan båt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesug, men utan båt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskesug, men utan båt.

Har märkt att många på Fiskesnack är vetgiriga ungdomar. Som till varje pris får sin drömfisk innan pension. Tror mig känna igen att kosingen är det största hindret för att lyckas fort. Båt och motor är oftast drömmen.
    Att vara fri och oberoende av andra och kunna fiska fritt i ett vatten. Men veckopengen ligger oftast i fatet. Och där föräldrar inte satsar ordentligt på sina adepter. Har av egen erfarenhet sett att det ger resultat. Grabben är nu tokig i fiske, men fastnat på det han tycker är roligast. Han fick prova på det mesta fisket. Tror att många känner igen sig. Kommer ihåg när jag inte hade båt i sjön Magelungen.
    Fick låna en av en lirare som bodde vid sjön. Oj vad fri jag kände mig.
    Fisket blev bra mycket bättre också. Mitt råd till alla unga killar här på Fiskesnack. Jaga stålar till varje pris och fixa en båt i ett hett vatten.
    Glöm bara inte att låsa med bra grejer. I värsta fall dela ett par man på båten.
    Fisket blir bra mycket bättre än från land. MVH Gunnar Elanen Jansson.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

så sant som det är sagt, jävlar vad nöjd jag var när första bustern rullades upp på uppfarten (tills den blev stulen, av våra grannar faktiskt) men det gick aldrig att bevisa. Så lås era grejer och fiska tills ögonen blöder

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Har märkt att många på Fiskesnack är vetgiriga ungdomar. Som till varje pris får sin drömfisk innan pension. Tror mig känna igen att kosingen är det största hindret för att lyckas fort. Båt och motor är oftast drömmen.
      Att vara fri och oberoende av andra och kunna fiska fritt i ett vatten. Men veckopengen ligger oftast i fatet. Och där föräldrar inte satsar ordentligt på sina adepter. Har av egen erfarenhet sett att det ger resultat. Grabben är nu tokig i fiske, men fastnat på det han tycker är roligast. Han fick prova på det mesta fisket. Tror att många känner igen sig. Kommer ihåg när jag inte hade båt i sjön Magelungen.
      Fisket blev bra mycket bättre också. Mitt råd till alla unga killar här på Fiskesnack. Jaga stålar till varje pris och fixa en båt i ett hett vatten.
      Glöm bara inte att låsa med bra grejer. I värsta fall dela ett par man på båten.
      jag är i det stadiet just nu, att jag fiskar från land i magelungen

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen

Ett billiagre alternativ är att va medlen i nån eller några fiskekubbar , dom har oftast båtar man får låna fritt eller för en mindre summa .

Kommentera

Suttit i sitsen.
          Gjorde ändringen.
          Fick resultatet.

En båt förgyller fisket!

Kommentera

Samma här. Har aldrig känt en sådan frihet som när man satte sig i sin egen båt första gången, värden låg vid mina fötter
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Kom värden med båten eller hur fick du tag på en sådan? Och vad gjorde hon/han vid dina fötter?
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                Kom värden med båten eller hur fick du tag på en sådan? Och vad gjorde hon/han vid dina fötter?
                Hahahahaha klockren!

Kommentera

Sthlm har det största utbudet av båtar i Sverige och även de lägsta priserna. det ligger många småbåtar och skräpar i åratal på tomter och stränder till ingen nytta. Att få tag i en liten plastbåt eller tom aluminium med motor på några hästar för under 3.000 kr är inte speciellt svårt. Vet många som köpt båtar till mycket låga priser t. o. m fått dem. Brorsan köpte just en plastbåt med fungerande yamma för 600 kr. De flesta risbåtar köps för runt 500 kr. Risiga men täta och fungerande för fiske med lite jobb. Luska på båtuppläggningsplatser, varv osv... prova att sätta ut en lämplig annons på nätet. Om man delar båt med en kompis blir kostnaden och jobbet begränsad...Man kan ha mycket kul för stålarna i min ungdom köpte jag första båten för 2 kr. Användes bara till fiske i Magelungnen. Min första större motorbåt kostade 200 kr ( Petterson 7x1,7) Att nu få tag på en liten öppen båt för några hundringar är fullt möjligt. I värsta fall går det ju att ro i väntan på anskaffandet av liten billig beg. motor. Helt klart att det finns många som bara ligger och dräller som ägaren kan tänka sig bli av med för en nog nära symbolisk summa. Ofta finns det också någon motor som stått några år som hänger med för några hundringar..Lycka till..

Kommentera

Inte kivas nu boys he he. Även som en skrev att man har en båtmotor. Den kan knappast frakta på en cykel. Hyra båt blir oftast jobbigt. Man vet aldrig i vilket skick den är i sen senast. Eller om den är uthyrd. Med egen båt vet man vad som gäller. Att exempelvis utrusta med spöhållare, och med fastlåst ankare på plats. Problemet är oftast årorna. Alltid nån jäkel som ska sno dom. Eller ta bara ena åran. Beror oftast på att nån på sjön haft av en. Och letar efter en annan hel åra. Gäller att kunna bära dom inte för långt. Har man tillgång till bil är ju allt löst.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art