Irritation över oseriös säljare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irritation över oseriös säljare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Enligt spårning ska spöt va hos ombud... Men där finns inget. Verkar dock som om de va fler som hade problem med schenker idag när jag va hos ombudet.. Får väl se på måndag...

Kommentera

Hoppas det är ett jävligt gött spö i fint skick efter allt jävla strul! Förresten, vad är det för spö? Sketfiske

Kommentera

De e bara ett savage gear pro jig'n spin.. Så tyvär inget märkvärdigt.. O efter allt klydd så köpte man 2 andra borrespö.. O så skockas detta iaf fast man bett han behålla det o skicka tillbaka pengarna.. Så nu står man med 3st jigg/dropshot spö..

Kommentera

Men jigg n spinn är trevligt iaf ��

Kommentera

De va ju skänt o höra

Kommentera

Exakt samma sak hände mig för tre år sedan, men det gick kanske fem veckor innan de la ner i brist på bevis!

Edit: skulle quota han som blev hackad på Tradera och polisen la ner i brist på bevis. Men då jag uppenbarligen är en klant glömde jag quota...
              Senast ändrad av Uffe38; 2016-11-20, 19:32. Anledning: Jag är en klant

Kommentera

Jag råkade ut för en hal kille i en köp-och-säljgrupp för fiskeutrustning på Facebook. Jag köpte (eller jag trodde i alla fall att jag köpte) en Revo Toro Beast som var i nyskick, då han hade två och ville sälja den ena för 3000kr. När han skulle skicka iväg den så hittade han en spricka i rullfoten så han ville inte skicka iväg den utan han skulle prata med Abu först och få den fixad.

Dagarna gick. Veckorna gick och till slut månader också. Jag låg på honom titt som tätt och frågade hur det gick och jag pratade tom med honom i telefon, och hela tiden kom det nya ursäkter men som inte var helt orimliga ändå. Till slut gav jag upp och ville ha tillbaka mina pengar, men ursäkterna fortsatte. Då hotade jag med polisanmälan och eftersom han agerade från sitt egna Facebookkonto och sitt företags konto hade det aldrig varit några problem att veta vem det var.

Hur som helst, insåg han nog vad som var på väg att hända och blev ångerfull. Nu var jag snäll som lät honom betala tillbaka en tusenlapp i månaden under 3 månader då han inte hade kvar de pengarna som jag fört över till honom, alla kanske inte hade agerat likadant... Men det löste sig till slut, efter mycket strul.

Kommentera

Samma kille jag berätta om!!!! Garanterat

Kommentera

Hade också att göra med en sådan lirare. Också via FB. Han ville sälja ett fiskespö som jag letade tidigare febrillt efter.
                    En jäkla massa bortförklaringar blev det sedan varför han inte postade spöt. Barnet blev sjuk, han kunde inte till sin lägenhet pga gangsterhot, flykt till en annan stad oa. Det var stort teater för de 650:-spänn det handlade om. Njöt varje konversation.

Efter månader fick jag pengarna tillbaka.
                    Snubbens förnamn började på N förresten.
                    Vilken lirare
                    Senast ändrad av Utter; 2016-11-22, 11:52.

Kommentera

Personligen skulle jag kunna skriva tjocka böcker i klass med telefonkatalogen när det ankommer genomfalska och giriga säljare. Dessa har jag råkat ut för både här på FS, Tradera liksom på Blocket.

Det vanligaste lurendrejeriet är att objektet/varan beskrivs som felfritt eller i när nyskick för att senare visa sig vara rena skräpet. De bilder som visas i presentationen är ofta tagna "från månens baksida", i dåligt ljus, är suddiga och dessutom vända åt ett håll som döljer objektets eventuella fel och brister. Inte sällan står det att man skall bedöma objektets skick med hjälp av dessa skrattretande usla bilder .

Så i det här läget kan man antingen lita på försäljarens ord eller så gör man det inte och då blir inte många affärer genomförda. Många av dessa luringar har genomgående positiva omdömen vilket ytterligare försvårar det hela. Jag antar att många av oss köpare inte vill stöta sig med säljaren för att undvika få ett negativt hämndomdöme tillbaka.

~Paul~
                      Senast ändrad av dePaul; 2016-11-22, 15:40.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 028 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art