Står ju tyvär inte att det ligger hos mitt lokala ombud. Enbart att det är utlämnat till mottagare/ombud. Alltid stått ombudets namn osv innan när jag fått grejer via schenker. Och ingen avi eller liknande idag. Men ska dit o kolla i morgon.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Irritation över oseriös säljare
Collapse
X
-
Jag drar en liten anekdot:
Jag skickade i måndags ett spö till en användare här på Fiskesnack.
Skickades med Postnord Mypack i ett förstärkt papprör fyllt med plast osv för att skydda spöt.
Märkte upp med "AKTAS" etiketter på hela röret...
Skickade PM med kollinummer till köparen.
Fick idag ett PM av köparen där han berättade att spöt inte hade kommit fram.
Skit, tänkte jag direkt och började söka på Postens hemsida...
Det var registrerat i måndags att det var upphämtat på mitt företag där jag jobbar (skickar mycket gods) men sen finns inge mer info ö.h.t !
Ringde och gjorde en reklamation och fick till svar att handläggningstiden är 2-3 veckor.
Jä-la skit alltså !
Hoppas såklart att spöt kommer fram till mottagaren men det är såå jobbigt att det ska behöva ta så pass lång tid att få svar
/ HenkeW
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggNamnger han inte än. Han har helgen på sig o lösa det. Händer inger så e det klart hans namn åker ut.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Vadå förtal? Han har ju inte gjortså som dom kom fram till. Om du köper en sak, som sedan posten eller annat frakbolag slarvar bort i hanteringen men skyller på säljaren, hänger ut hen som en bedragare så räknas det som förtal. Men här har ju säljaren inte valt att svara ärligt på köparens frågor, väljer att frångå det dom skriftligt kom fram till i frakt etc
Kommentera
-
Jag och en annan medlem här på snacket köpte samma rulle av en kille på blocket. Av en ren slump hörde den andra köparen av sig här på fiskesnack då han såg en tråd jag startade ang. den rullen jag köpt (trodde jag köpt) han eller ja fick aldrig se någon rulle, jag låg på som fan och fick efter mycket om och men tillbaka pengarna men dessvärre inte den andra köparen. Lurendrejare finns det gott om.
Jag har ingen aning om hur många fler han lovat bort samma rulle till och tagit betalt av. Tänk själva vilken lukrativ marknad det är.
Säg att 20 pers hörde av sig o ville köpa samma rulle, han tar betalt av alla. Kanske några få som går så långt som hotelse om polisanmälan, och dom betala han snällt tillbaka till med en bortförklaring resten ids inte ta det så långt och får aldrig se sina pengar eller rulle
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggVadå förtal? Han har ju inte gjortså som dom kom fram till. Om du köper en sak, som sedan posten eller annat frakbolag slarvar bort i hanteringen men skyller på säljaren, hänger ut hen som en bedragare så räknas det som förtal. Men här har ju säljaren inte valt att svara ärligt på köparens frågor, väljer att frångå det dom skriftligt kom fram till i frakt etcDen som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
DHL verkar inte vara ett dugg bättre, var visserligen inga fiskegrejor utan ett framdäck till en traktor som man lyckats få att försvinna mellan Kungshamn och Göteborg. Dom klåparna säger att dom har 30 dagar på sig att söka godset innan man kan reklamera och hur lång tid reklamationen tar de hade man i n g e n a n i n g om. Verkar som chauffören inte scanat paketet när han hämtade det , kanske någon kompis som behövde. Förresten ni har väl hört Post-Nords senaste reklamslogan: "Posten kommer när den kommer om den kommer alls, eventuellt finns den hos någon granne".
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 965 visningar
1 gilla