Irritation över oseriös säljare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irritation över oseriös säljare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tyvär är det ingen specifik annons. Jag la ut en köpestråd och han svarade. Allt gick smidigt till en början.
    Säljaren har funnits på sidan sedan 2009 så ingen ny förmåga.

Kommentera

Det där lär ju inte vara högprioriterat hos polisen så han kommer säkert fortsätta lura folkt så länge inte folk får reda på vem han är. Skulle kanske va nåt med ett % nöjda kunder system som på eBay å Tradera? Har själv köpt å sålt lr bytt grejer här men det har alltid gått smidigt och alla har varit nöjda/ sketfiske

Kommentera

trist som fan att höra.
        stryk skulle den fan ha!

jag personligen har alltid haft mycket bra erfarenheter av alla köp jag gjort här. samt att jag anser mig själv vara en mycket bra säljare.

hoppas verkligen vi kan jobba på att få bort alla jävla fifflare och lurendrejare.

Kommentera

Har heller aldrig haft problem tidigare.
          För o göra lite klarhet i saken så är det inte samma säljare som andra haft problem med. Alltså inte den säljaren som är polisanmäld.

Kommentera

Om det är någon annan som råkat ut för liknande saker här på Fiskesnack så får ni väldigt gärna rapportera in annonsen och även beskriva sa sakligt som möjligt om vad som hänt. På så vis får vi bra koll på strulande affärer och kan också göra lämpliga åtgärder när det behövs. Ni kan ju också använda "Så gick det"-tråden för att informera om både bra och dåliga affärer. Så kan andra köpare/säljare söka i den tråden för att få grepp om hur tidigare affärer gått.

Jag tar gärna emot förslag på hur vi kan strama upp regelverket för att minimera detta så gott det går.

Som tur är så är det sällan vi får in rapporter om blåsningar men när det händer gör jag allt för att hjälpa till.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Tycker att forumet kan lägga till en uppmaning till användare att använda någon typ av "escrow" tjänst vid sidan av ifall att man känner sig osäker eller om affären handlar om mycket pengar.

En escrow tjänst är en tredjepart som står mellan köpare och säljare och håller pengar tills att affären har gått igenom. Det är för att skydda både köparen och säljaren.
              Säljaren bör då skicka rekommenderat brev med spårning.

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                Som rubriken lyder så har jag råkat ut för en oseriös säljare här på sidan..

Efter att ha köpt ett spö av honom har det inte dykt upp än. Nu sådär en månad senare och efter diverse bortförklaringar har ff inget spö kommit.

Affären genomfördes utan prut eller liknande, pengar skickades för spö och frakt. Men.. Inget spö dyker upp. Personen i fråga är värdelös på att svara på sms eller pm. De få ggr man får svar är det med nya ursäkter och lovande om att spöet skall skickas nästa dag.

Handlar inte om några stora pengar, dock är det en principsak!

Så... Hur gör ni när ni råkar ut för ngt sådant?

Ps. Admin får gärna flytta inlägget till en anna tråd om denna inte passar.

Trevlig helg!
                Jag antar att det är samma användare jag har råkat ut för och polisanmält. Han sa att han hade skickat rullen jag köpte av honom men den dök aldrig upp. Sen skulle han skicka tillbaka en del av pengarna och de dök naturligtvis aldrig upp trots det hävdade han att han både skickat rullen och satt tillbaka pengarna. Han är en psykopat och jag vill inte ha nåt mer med honom att göra.

Edit: såg nu att det inte var samma användare.

Kommentera

Varför namnger du inte användaren så vi andra kan dra nytta av det? Är det i någon form av goodwill så kan man torka sig o räven med den

Edit. Inte torka så fina djur som räv med sån smuts. Jaja ni förstår vad jag egentligen menade....
                  Senast ändrad av stahre87; 2016-11-13, 18:13.

Kommentera

Namnger han inte än. Han har helgen på sig o lösa det. Händer inger så e det klart hans namn åker ut.

Kommentera

Hoppas fanskapet inte hinner blåsa nån mer då innan helgen är över och han ska hängas ut/ mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 965 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art