Irritation över oseriös säljare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irritation över oseriös säljare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sådär ja.. Efter mycket om och men dök spöt upp till sist..
    Låg på schenkers terminal då det tydligen var skickat till terminal av säljaren och ej skickat för att levereras ut till ombud. Tack schenker för att den infon skulle ta 35min telefonkö att förmedla...
    Spöt kom iaf fram helt o i utlovat skick. Tillsammans med ett knippe shaker shads som väl ska va lite plåster på såren.
    Så nu är ärendet avslutat för min del. Dock tycker kag det har kommit igång en bra disskution om diverse åtgärder mot bluffande säljare osv.
    Hoppas jag själv och ni andra slipper klyddiga affärer fram över!

Skitfiske

Kommentera

Hej!

Har inte följt diskussionerna, men jag har erfarenhet från handel over nätet. Det är otroligt viktigt att ni använder Swish, och även ringer upp personen ni Swishar för att dubbelkolla att det inte är en S.k "Triangelscam".

Vid Swish får man en bekräftelse på att kontot är bundet till en viss person, som bara den har tillgång till, och att man garanteras att "pengarna kommit fram".

Utifrån detta är det möjligt att tillgodogöra polisen tydliga bevis på er konversation och swishen som bevis. Ligg ytterligare på med din polisanmälan, och gör som Admin tar ansvar här, samordna polisanmälan.

Detta brukar "räcka" för att få personen fälld.

Angående ID

Bedragare älskar hela ID idén, de använder någon annans ID för att säkerställa att köparen inte blir suspekt, jag blir snarare oroad när någon erbjuder sig att skicka bild på sitt ID än tryggare.

Kommentera

Ursprungligen postat av AlexanderF Visa inlägg
        Hej!

Har inte följt diskussionerna, men jag har erfarenhet från handel over nätet. Det är otroligt viktigt att ni använder Swish, och även ringer upp personen ni Swishar för att dubbelkolla att det inte är en S.k "Triangelscam".

Vid Swish får man en bekräftelse på att kontot är bundet till en viss person, som bara den har tillgång till, och att man garanteras att "pengarna kommit fram".

Utifrån detta är det möjligt att tillgodogöra polisen tydliga bevis på er konversation och swishen som bevis. Ligg ytterligare på med din polisanmälan, och gör som Admin tar ansvar här, samordna polisanmälan.

Detta brukar "räcka" för att få personen fälld.

Angående ID

Bedragare älskar hela ID idén, de använder någon annans ID för att säkerställa att köparen inte blir suspekt, jag blir snarare oroad när någon erbjuder sig att skicka bild på sitt ID än tryggare.
        Denna falska tilltro till polisen och staten <3
        Det finns otroligt många som blivit blåsta, tagit fram adressuppgifter och allting, mer eller mindre gjort hela FUPen och lämnat till polisen där det bara blivit nedlagt.
        Är det yngre personer så räcker det att ringa till någon av dennes bekanta så löser det sig, finns dock rötägg där allt redan är i botten, och då är det inte fullt så trevliga metoder som gäller...

Med det är smart som du säger att ringa till personen som man fått swish-nummer till så allt stämmer. Akta bara så att du inte ringer till en säljare/köpare som också blir lurad

Kommentera

Jag håller tyvärr med dig att polisen inte gör så mycket. Men det är betydligt bättre förutsättningar om man åtmistone kan identifiera personen, jämfört med ett bankkonto.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          14 965 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art