gäddfiske i djupare insjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddfiske i djupare insjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddfiske i djupare insjö

Tjena, ska dra å fiska en insjö med maxdjup på 31m på lördag! dem flesta vasser har runt 3 meter precis utanför vassen.. finns några längre vassar med 1,5-2m utanför vassen! det jag undrar är vart jag ska gå fiska för att ha ett bra gäddfiske?

senast jag var där hittade jag något sjukligt stort fiskstim runt 14m! går typ 7m sen ner runt 14 meter i typ 300-400m sen 7m igen! problemet med att fiska där är att jag kmr ha med mig folk som inte direkt fiskar med prylar som når ner längre än nån meter under ytan :P

Verkligen ingen expert på den sortens vatten, men om det inte har blåst hårt så borde givet den varma september finnas ett markerat språngskikt. Det hjälper ju kanske inte dina gäster, men ändå. Kanske gryning längs vassarna och lite bonntrolling med blyade wobbler på dagen?
    Mvh Per.

Kommentera

Jaså nu har jag fiskat bra mycket å läst lite vad folk skrivit på fiskesnack :P dock är jag inge bra på detta med djupfiske då jag aldrig haft ett ekolod förrän nu! så vad menas med markerat språngskikt?

Kommentera

men kanske ska prova dra lite tunga wobblers över djupet där jag såg så förjävla mkt fisk förra gången! lär gå hungriga gäddor runt stimmen där

Kommentera

Har du rekat t ex google maps eller på eniro?
          Där kan man bilda sig en uppfattning av olika partier som kan vara intressanta.

Kommentera

Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
            Har du rekat t ex google maps eller på eniro?
            Där kan man bilda sig en uppfattning av olika partier som kan vara intressanta.
            har fiskat där ganska mycket när jag va yngre så kan sjöns grundare partier iallafall! fisket med små spinnare levererar alltid! haha.. men får alltid rätt mkt fisk i mindre storlek på djupvasserna(3m) dragit några över 4-5kg runt där med men aldrig nåt över det i den sjön! vet att det finns större fisk dock å det är dom jag vill åt nu så vände mig te fiskesnack för lite tips
            Senast ändrad av Alltiallo; 2016-09-15, 19:43.

Kommentera

Tror inte du behöver komma djupt, trolla med de största betena du har över runt 7-11 meters djup i närheten av sjöns djupaste parti. Gäddorna stiger många meter för att klippa ett bete om det behövs, men de är inte lika intresserade av att stiga på små beten. Det hade jag börjat med i alla fall. Sen såklart kan man anpassa fisket efter betesstimmen samt intressant bottenstruktur om man hittar sådant.

Kommentera

Tyvärr har jag inga feta wobblers :P fastnade i en stock å där rök min swimm whizz :P likadant hände med 2 av mina mccellys :O fan inte värt å trolla i färnebofjärden utan ekolod hehe

Kanske kan dra några stora tunga jiggar istället nerblyade lite!

Inte vart ett fan av att spinnfiska med wobblers å trolling har aldrig vart min grej men kanske dags å prova igen
                Senast ändrad av Alltiallo; 2016-09-15, 20:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 024 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art