Zalt, är det värt pengarna?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zalt, är det värt pengarna??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zalt, är det värt pengarna??

Hej fiskesnack!
    Jag har tänkt skaffa en 14cm flytande wobbler av märket zalt (mitt spö klarar inte de tyngre versionerna). Jag har hört att det ska vara ett jättebra bete, men nu när jag har kollat runt lite så står det att kvalitén är jättedålig och att vissa inte "simmar" alls. Enda problemet är att de flesta av dessa klagomål skrevs för några år seda, så jag undrar om problemen är kvar?

Är zalt värt min dyrbara månadspeng??

Vad jag upplevt så är det främst de sjunkande zaltarna som kan gå som en pinne, de flytande har jag inte haft några problem med.

Kommentera

Inte heller haft något problem med 14cm, dock kan det vara svårt att avgöra dess gång när man står och kollar på det från båten, rätt subtil gång.

Kommentera

Har heller inte upplevt några problem med Zalt, mina går som dom ska och levererar helt ok med fisk också.

Ett tips om du vill spara "lite" pengar på dom är att kika runt på alla möjliga olika hemsidor och jämföra,
        det finns nästan alltid nån som kör med rea på olika wobblers och om du har tur så kan du iaf få 20-30% rabatt vilket kanske gör att du kan få råd med ännu mer beten för månadspengen

Kommentera

Salmo slider 10cm är annars en riktigt bra wobbler/jerk. Funkar alldeles utmärkt att bara spinna hem då den svänger sida till sida. Vid spinnstopp eller små ryck så skär den ut hårdare. Grymt gäddbete

Kommentera

Har några Zalt 14 sjunk, tycker de har bra gång och levererar fisk. De är dock lite sköra, om man tex kastar för långt och hamnar på klippor så kan de spricka. Mina är köpta för några år sedan så jag vet inte om de har blivit hållbarare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Roulie Visa inlägg
              Har heller inte upplevt några problem med Zalt, mina går som dom ska och levererar helt ok med fisk också.

Ett tips om du vill spara "lite" pengar på dom är att kika runt på alla möjliga olika hemsidor och jämföra,
              det finns nästan alltid nån som kör med rea på olika wobblers och om du har tur så kan du iaf få 20-30% rabatt vilket kanske gör att du kan få råd med ännu mer beten för månadspengen
              Ok, jag känner mig lite tryggare nu, Jag tror nog det blir en beställning när jag kommer hem!! Om jag lyckas få lite över kanske det blir en liten spinnare eller swim whizz. Tack för tipsen

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
                Salmo slider 10cm är annars en riktigt bra wobbler/jerk. Funkar alldeles utmärkt att bara spinna hem då den svänger sida till sida. Vid spinnstopp eller små ryck så skär den ut hårdare. Grymt gäddbete
                Tack för tipset, ska kolla om min lokala butik har det draget!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
                  Flytande slider är riktigt effektiva. Kör man flytande modellen så går den på knappt 1m o dom skär ut ganska bra vid vanliga spinnstopp.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Något som i mitt tycke förhöjer fiskligheten ännu mer är att ta bort den bakre kroken samt sätta den främre kroken med en fjäderring och lekande ,samma montering som vissa trollingwobbler har .

Färre tappade fiskar samt mycket lättare att kroka av fisken direkt i vattnet för ökad överlevnad .
                    Spiggpimplare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 024 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art