Fiske i Themsen Oxford?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Themsen Oxford??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Themsen Oxford??

Eftersom jag fastnat ett dygn i England i ett slags fiskelimbo på väg till Ascension tänkte jag det kunde vara kul att fiske lite i Themsen i gamla anrika Oxford. Ni vet så där med picknickkorg på strandbanken osv...

Nu var det ju inte så lätt att ordna fiskekort verkar det som!? Bugger!
    Verkar inte finnas någon butik etc som säljer dagskort (för turister typ) och man behöver dessutom 2 olika slags fiskekort om jag fattar saken rätt?
    Ett nationellt engelskt "Rod fishing license" som går att köpa online för ett dygn för 40 spänn. Helt ok.
    MEN... så ska man dessutom ha ett speciellt fiskekort om man ska fiska i Themsen... finns bara som årskort och kostar typ 300 spänn... hmm men kommer det knepigaste är att man måste ladda hem ett ansökningsformulär som ska fyllas i o mailas tillbaka till någon myndighet. Sen mpste man gå till posten o betala och sen får man tillstpndet. Det lär jag aldrig hinna fixa tills i morgon! Skit också!
    Dessutom funkar inte länken för att ladda ner blanketten i alla fall. Suck!!

Är det nån som varit här nere o fiskat som har tips om man kan lösa detta snabbare?

Gaaaaahhhh!!!!
    Jag har just nu ett allvarligt skov av mitt svåra kroniska CAS (Chronic angling syndrome).
    Tillståndet är obotligt och det enda som kan lindra det något är att få blöta en fiskelina i ett trevligt fiskevatten. Får man bra med fisk kan symtomen lägga sig några veckor men ibland blossar CAS upp ännu mer om fisket är bra. Det verkar smitta också så se upp med kompisar som just insjuknat i CAS. Forskarna är förbryllade och rådvilla.
    Låt oss alla hoppas att dom aldrig hittar ett botemedel.

Nu ska jag ta en kopp te!

Hoppas de löser sig! Nu har jag ingen jävla aning om vart oxford ligger ( inland, kust etc) men nån pöl måste de väl finnas i de regniga landet där du kan doppa grejerna?

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Hoppas de löser sig! Nu har jag ingen jävla aning om vart oxford ligger ( inland, kust etc) men nån pöl måste de väl finnas i de regniga landet där du kan doppa grejerna?
      Hehe! Tack för peppningen!

Letade vidare igår och hittade ett ställe där det räcker att ha ett "Fishing rod license" som går att fixa online. £3,75 för en dag.

Free Fishing
      It’s true – at these sites you don't have to pay for a day ticket or permit, but you must have a valid rod licence (go to the Environment Agency’s fishing pages for more information).
      You can catch many different species of fish in these areas. Happy fishing!

Oxford
      Description: First 150m below Osney Lock on towpath side.

Är redan upp o plockar ihop prylarna. Det blir första bussen kl 06.12 in till Oxford.

Kommentera

Blivit nån engelsk firre?

Kommentera

Japp jag kom precis tillbaks till Brize från Oxford för 30 min sen.
          Jag åkte in tidigt med första bussen och har väl fiskat ca 4 timmar vid Osney Locks på Themsen. Sen turistade jag lite ... javisst jag det blev en Ale till öä puben på väg hem.
          Ganska magert med fisk för min del idag men om jag ska tro folk jag snackat med idag kan det vara riktigt bra med fisk ibland. Stora borrar ska det finnas och sen har dom stor Barb. Ska finnas öring och en massa vitfisk o en o annan gädda.
          Dagens resultat skall nu inte bedömas på vikten utan på den barnsligt glada fiskaren/undertecknad. Alltid lika kul att få napp.
          Det blev en hyfsat abbbore ca 5-6 hekto och en mört ungefär lika stor. Synd att jag inte hade våg för mörten den var ett klart PB för min del.
          Så mätt med svenska mått blev det en hysad dag men det kunde ju nappat mer. Det blev ändå en fin dag o lite plåster på såren för förseningen.
          Senast ändrad av Husse0416; 2016-09-01, 16:17.

Kommentera

Barb hade ju vart ball o ta. Hoppas du slipper mer väntetid nu!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 019 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art