Dödens vatten!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dödens vatten!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dödens vatten!!

I den här tråden har du möjlighet att få utlopp för dåligt fiske genom att namnge vatten där det bara inte går att få fisk. Men var beredd, du kan komma att få mothugg. Kanske visar sig att ditt "hatvatten" är någon annans "hemliga" ställe?

Berätta!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Landvettersjön.. Har haft en kväll bra fiske i den sjön efter gädda på trolling..... På säkert upp mot femtio försök under två år..

Men den sjön har mitt PB på Abborre märkligt nog. 1Kg exakt. Inga andra borrar i närheten av den vikten fö från sjön annars.
    Senast ändrad av Dominator91; 2016-08-29, 08:35.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Har gjort ett antal försök i Usken utanför Lindesberg med makabert dåligt resultat. Testat allt från prickskytte med ekolod till mete med mask i alla väder och under alla årstider. Mycket ekon men helt omöjligt att få hugg. Ska finnad öring i sjön men det känns föga troligt att jag skulle lyckas kroka en öring när resultatet hittills är 2 små gäddor och 7-8 borrar på över 15 fisketurer. Börjar få slut på idéer om hur jag ska få fart på fisket i sjön.

Kommentera

Holmsjön i Åkers styckebruk. Blir bara sämre och sämre trots att dom säger "vi stoppar i massor med stor fisk". Nä, dom senaste gångerna har der inte gett mer än smått skit och andra fiskare man pratar med säger samma sak. Mindre fisk både till storlek och mängd. Och jag har fiskat Mycket i denna sjö. Flugfiske, bottenmete, flötesmete, spinnfiske, kastfluga (bombarda)....
        Till råga på allt så höjde dom fiskekortet 20 kr i våras till 140 vilket inte är mycket. Men sett till hur mycket fisk folk får där är det mycket pengar....
        Jag har varje fall gett upp sjön efter gårdagens bompass som var det 3 bompasset på raken
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Delsjöarna från land, fullständigt kass de senaste åren, medans det vid pimpelfiske från isen kan vara riktigt bra.

Kommentera

Aspen i Lerum gav mig först gråa hår, tidsfråga innan jag är flintskallig...

Kommentera

Delsjön i Göteborg , lika bra o fylla igen sjön med sopor, sen lite asfalt o betong och lite hus eller industrier så ytan får nån användning

Kommentera

Ursprungligen postat av Turner Letuce Visa inlägg
                Delsjön i Göteborg , lika bra o fylla igen sjön med sopor, sen lite asfalt o betong och lite hus eller industrier så ytan får nån användning
                Sommartid från land har den aldrig varit någon större hitt men från båt har det ju varit okey. Dock har jag sett flera rapporter om boompass. Det är så illa att SFK Aktiv och Sportfiskarna gav upp den traditionella tävlingen "Delsjöfisket" efter 38 år och flyttade den till Vallgraven, tävlingen gick igår.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
                  Landvettersjön.. Har haft en kväll bra fiske i den sjön efter gädda på trolling..... På säkert upp mot femtio försök under två år..

Men den sjön har mitt PB på Abborre märkligt nog. 1Kg exakt. Inga andra borrar i närheten av den vikten fö från sjön annars.
                  Landvettersjön är en av de mest fisktäta sjöarna i göteborgsområdet. Tror det är skit bakom spakarna
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
                    Sommartid från land har den aldrig varit någon större hitt men från båt har det ju varit okey. Dock har jag sett flera rapporter om boompass. Det är så illa att SFK Aktiv och Sportfiskarna gav upp den traditionella tävlingen "Delsjöfisket" efter 38 år och flyttade den till Vallgraven, tävlingen gick igår.
                    Ja jävlar ja sökte på Delsjöfisket 2013 o alla årtal frammåt.
                    Samtliga hade kommentarer om att fiskarna var på semester o så vidare.
                    Skall man ha kul vid en fiskeevent i den sjön får man nog droppa engångsgrillen o några bärs o gå loss på tyngre grejer som lsd,rökheroin och magic mushrooms.

Hur var fisket på 80,90 o 00 tal? Trålas det nattetid med snörpvadar,bottentrålning m.m?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art