Råneälven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råneälven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råneälven

Är det nån som har lite erfarenhet om hur det är att fiska i råneälven? vi är några grabbar som tänkte åka upp dit nästa år men undrar lite hur boendet är? Finns fler sjöar att fiska i runt i kring? vi är inriktade på gädda

Kommentera

Hej, jag och två polare var där 3 dagar v32 och det var inte alls vad vi väntade oss, fisket var segt och vi skulle gärna haft en fingervisning vart vi skulle fiska på ett ungefär.. gärna typ ett sjökort till hands men ingen visste någonting eftersom hela campen flyttat precis till något konferens liknande ställe .. fiskecampen ligger inte längre vid utloppet av råneälven så som det står på hemsidan den ligger typ 4-5 mil uppströms vid söderbyn.. vi betalade extra för att bo i en husbåt som inte fanns ens. ingen service alls för fisket i sig.

Kommentera

Jag och två kompisar gjorde en tripp för något år sedan. Hur ska ni fiska? Spinn eller fluga? Vi hade egen båt och bodde i tält. Vi kom lite för tidigt på våren och hade otur med vädret då de blåste jävlar. Åsså var det sjukt högt flöde i älven. Vi lyckades få upp lite fisk men vi kunde bara fiska i själva älven pga vågorna, hade nog varit bättre fiske utanför i dom anslutande vikarna där älven går ut. Vi kommer åka dit igen!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
        Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

Ursprungligen postat av Huotaris Visa inlägg
          Hej, jag och två polare var där 3 dagar v32 och det var inte alls vad vi väntade oss, fisket var segt och vi skulle gärna haft en fingervisning vart vi skulle fiska på ett ungefär.. gärna typ ett sjökort till hands men ingen visste någonting eftersom hela campen flyttat precis till något konferens liknande ställe .. fiskecampen ligger inte längre vid utloppet av råneälven så som det står på hemsidan den ligger typ 4-5 mil uppströms vid söderbyn.. vi betalade extra för att bo i en husbåt som inte fanns ens. ingen service alls för fisket i sig.
          Tja, vad ska jag säga! Själv har jag inte varit dit o fiskat men det brukar ju alltid skilja en del på fiskens aktivitet under rötmånad o inte rötmånad. Det kommer upp någon/några gäddor runt 10 kg därifrån varje år.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
            Tja, vad ska jag säga! Själv har jag inte varit dit o fiskat men det brukar ju alltid skilja en del på fiskens aktivitet under rötmånad o inte rötmånad. Det kommer upp någon/några gäddor runt 10 kg därifrån varje år.
            Kommer upp gädda överallt runt 10kg i landet årer om.... Menade mest på att det var noll koll hos de på fiskecampen ingen visste nånting och allt var riktigt dåligt skött man önskar lite service typ sjökort något tips typ inte ens vägbeskrivnigar till ramper hade dom koll på

Kommentera

spinnfiske me gummi å dylikt

Kommentera

antingen så hyr vi en stuga me båt eller så hyr vi nått annat eller bor i tält och har med oss egen båt

Kommentera

Har ni tillgång till egen båt med trailer och det inte är allt för jäkla långt för er att åka så skulle jag satsat på de. Vill ni tar er upp i själva älven så bör ni inte ha allt för stor båt.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
                  Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

okej, tack för hjälpen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar