söker kombi ekolod/plotter, mest prisvärt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

söker kombi ekolod/plotter, mest prisvärt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• söker kombi ekolod/plotter, mest prisvärt?

Jag är extremr oinsatt vad gäller gps och ekolod. Men jag söker ett kombinerat lod och plotter som är användarvänligt (läs lätt reetarded) med lod som hjälper mig finna fisk, se strukturer på lämpligt sätt, visar djup och temp. Sjökort för östhammar/gräsö, där man verkligen kan lita på plottern pga av alla miljarder grund,grynnor och sälar.

O allt detta till ett rimligt pris. Letar även begagnat så länge jag vet vad jag bör se efter?

Köp bara inte för liten skärm. Det blir plottrigt då! Minst sju tum tycker iaf jag...
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Sälar på sjökortet i plottern, det vore väl nåt

Kommentera

lowrance elite hdi i 7" brukar vara ett bra nybörjarlod med trevliga funktioner. De nyaste har väl WIFI så man man använda någon djupkartefunktion live

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          De nyaste har väl WIFI så man man använda någon djupkartefunktion live[/U]
          Om du tänker på Structuremap så stöds det bara av HDS Gen2 eller senare. Inget som Elite modellerna har. Fast det är inte riktigt livemapping utan lägger bara på bottenstruktur i bilden.

Lowrance is a leading manufacturer of innovative marine electronics including Fishfinders, Chartplotters, Radar and Sonar. Find more fish easily.
          Senast ändrad av Silverfisk; 2016-08-14, 11:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Jag är extremr oinsatt vad gäller gps och ekolod. Men jag söker ett kombinerat lod och plotter som är användarvänligt (läs lätt reetarded) med lod som hjälper mig finna fisk, se strukturer på lämpligt sätt, visar djup och temp. Sjökort för östhammar/gräsö, där man verkligen kan lita på plottern pga av alla miljarder grund,grynnor och sälar.

O allt detta till ett rimligt pris. Letar även begagnat så länge jag vet vad jag bör se efter?
            Vad är rimligt pris? Vet man inte din budget är det svårt att rekommendera eftersom det finns kombi enheter från 3000 kr och uppåt.

Och ungefär vilka djup kommer du fiska över? Djupaste?

Kommentera

Kanske söker strömming nån enstaka gång, 40-50m? 95% på max 8-10m djup. Efter gädda. Rimligt pris. Runt 5000kr, gärna ink givare o kort, men det förstår jag blir svårt

Kommentera

Hej, ett lowrance elite 7 ti skulle jag säga är riktigt prisvärt. Då får du både 7 tums skärm och structure scan så du kan vertikala och hitta struktur enkelt. Du behöver dock totalscan givare för att stödja structurescan vilket är något dyrare men lätt värt det.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                  Kanske söker strömming nån enstaka gång, 40-50m? 95% på max 8-10m djup. Efter gädda. Rimligt pris. Runt 5000kr, gärna ink givare o kort, men det förstår jag blir svårt
                  Elite 7Ti med ett kartkort klarar inte den budgeten. Får du räkna med runt 9500 kr. Men det är ju förstås mycket mer ekolod för pengarna.

Elite 5Ti givare med kort ca 7500 kr.

Hook-5 givare med kort ca 6300 kr.
                  Senast ändrad av Silverfisk; 2016-08-15, 18:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                    Om du tänker på Structuremap så stöds det bara av HDS Gen2 eller senare. Inget som Elite modellerna har. Fast det är inte riktigt livemapping utan lägger bara på bottenstruktur i bilden.

http://www.lowrance.com/en-US/Produc...ctureMap-View/
                    Han tenker på Navionics Sonarcharts Live. Elite støtter ikke det heller direkt, men med en Sonarserver gjør den det.
                    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art