ang ej registrerade medlemmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ang ej registrerade medlemmar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Tantor
    Jag sitter inte bakom någon Router och kör FTP med adminrättigheter när jag vill tanka mellan datorerna. Använder också fjärrstyrning när jag så behöver.

//Tantor
    Nu är jag väl ingen expert inom området. Men kan det inte vara så att du har en IP-adress ut, men att du har olika adresser innanför BB-kopplingen?
    Känns som om du måste ha tre olika abonnemang för att få tre olika IP-adresser ut?!?

Nåja, detaljer. Men poängen att man alltid kan fuska finns förstås. Skillnaden är att de flesta inte vet hur man gör.

/D

Kommentera

1. Som vanlig privat person kan man ju inte alls ta reda på någons namn och bostad bara genom ett ip nr. det är bara internet leverantören som har dom uppgifterna och dom lämnar inte ut dom till någon annan en polisen och då måste man vara misstänkt för ett brott!

2. Tantor, är det inte så att du bara har slutsiffror som identifierar dina olika datorer? Eller är det så att du har 5 st HELT skilda IPn? det brukar ju vara så att ett IP är 192.168.23.XX där dom två sista endast skiljer vid olika datorer på samma abonnemang.

3. Visserligen vet inte dom flesta hur man routar sin IP via andra datorer men det är jävligt enkelt att ta reda på. Det räcker ju med att söka på det på google och så får man fram många program som är både enkla och bra, så vill man fuska är det enkelt. Men att ha registreringstvång skulle nog ta bort det mesta fusket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
        Nu är jag väl ingen expert inom området. Men kan det inte vara så att du har en IP-adress ut, men att du har olika adresser innanför BB-kopplingen?
        Känns som om du måste ha tre olika abonnemang för att få tre olika IP-adresser ut?!?

Nåja, detaljer. Men poängen att man alltid kan fuska finns förstås. Skillnaden är att de flesta inte vet hur man gör.

/D
        Sitter själv på BBB och har 2 st datorer bakom en switch. Och ja, det är 2 st olika IP utåt.

Jag har upp till 5 st dynamiska IP. Källa :http://www.bredbandsbolaget.se/porta...TEKNISK%20INFO

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67

/D

Det är precis som Caveo beskriver. Det blir som du beskriver om man sitter bakom en Router. Då har du ett IP utåt.

//Tantor
          [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Man behöver inte ens mer än en dator för att leka flera användare på det sättet Tantor beskriver.
            Att sedan ändra IP-adress också oberoende på ISP osv. är även det löjligt enkelt för vem som helst.

OnT:
            Vad är det som är så svårt med att registrera sig?
            Går ju på några sekunder. Det tycker jag att alla som har tid till att skriva här ska kunna göra.
            Betvivlar att det skulle bli någon nämnvärd minskad aktivitet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
              Hur svårt är det att regga sig?

Det tar ju en minut, om inte mindre. Själv gör jag det inte eftersom det inte ger några direkta fördelar. Jag får fortfarande hjälp med mina små problem el frågor och att inte kunna lägga in en massa lustiga smilies är ju ingen direkt morot att för att regga sig.

Om ni alla vill att man bara ska kunna posta om man är reggad så skriv till moderatorerna, istället för den här lilla 'syjuntan' som ni har på g lycka till!

hej!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike-Buster
                De Oregistrerade kan ju få läsa men inte skriva... Många oregistrerade gör påhopp och snackar skit om folk.
                Vad gäller påhopp och skitprat så sysselsätter det en hel del REGISTRERADE användare också så detta var nog bland de sämsta argumenten mot "guest"- inlägg jag hört.

Det berikar bara forumet med förhoppningsvis nya användare som kan registrera sig efter några inlägg.

Kommentera

Vi ser ju även host tex h118c2c7o887.bredband.skanova.com. Så bär sig folk riktigt dumt så kan vi banna hela. Så det spelar inte någon roll ifall man har 5 Ip nummer, precis som jag har på Bredbandsbolaget! Vi vill inte banna någon, ibland blir man tvungen.

Tycker bara att dem flesta oseriösa kommentarerna kommer just från personen som inte är inloggade. Man märker även av att ej inloggade använder en betydligt grövre språk och skriver allt utan att tänka först!

Kommentera

Varför ska man registrera sig? Tänk om tidningar införde att alla som ville ha nåt publicerat på insändarsidorna var tvugna att skriva namn och adress. Eftersom alla som registrerar sig är så smarta så kan det ju inte vara något problem att genomskåda branschfolk som skriver positiva saker om sina egna produkter. Fortsätt ni att skicka in bilder på era 2kg:s gäddor och fråga om vilket "bollaflöte" som är bäst, skulle jag svara eller fråga någon gång så får ni ursäkta om det plaskar i ankdammen.

Kommentera

Ursprungligen postat av U_nregistered
                      Varför ska man registrera sig? Tänk om tidningar införde att alla som ville ha nåt publicerat på insändarsidorna var tvugna att skriva namn och adress. Eftersom alla som registrerar sig är så smarta så kan det ju inte vara något problem att genomskåda branschfolk som skriver positiva saker om sina egna produkter. Fortsätt ni att skicka in bilder på era 2kg:s gäddor och fråga om vilket "bollaflöte" som är bäst, skulle jag svara eller fråga någon gång så får ni ursäkta om det plaskar i ankdammen.
                      Är det inte så att man måste skriva namn och adress för att få något publicerat i tidningar? Att det sen bara står en signatur i tidningen är väl en annan sak.
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art