Glädjen från min sida till hans fångst försvann helt när jag läste att de tog kål på gäddan bara för att kunna spika upp den på väggen. Förstå om dem lät den leva och pojken kunde växa upp med att fiska den gäddans ungar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
13.2 kg gädda uppspikad som trofé.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
13.2 kg gädda uppspikad som trofé.
Glädjen från min sida till hans fångst försvann helt när jag läste att de tog kål på gäddan bara för att kunna spika upp den på väggen. Förstå om dem lät den leva och pojken kunde växa upp med att fiska den gäddans ungar.Somebody just back of you while you are fishing is as bad as someone looking over your shoulder while you write a letter to your girl.
/Ernest HemingwayTaggar: Ingen
-
fyfan vilka idioter...
syftar på citatet "det är inte så hemskt som det låter, vi skar bort huvudet för att hänga på väggen, resten slängde vi till havsörnarna"
de kunde ju gjort något vettigt med fisken iallafall, typ gäddfärsbullar. helt jävla onödigt att döda för att slänga till rävarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggfyfan vilka idioter...
syftar på citatet "det är inte så hemskt som det låter, vi skar bort huvudet för att hänga på väggen, resten slängde vi till havsörnarna"
de kunde ju gjort något vettigt med fisken iallafall, typ gäddfärsbullar. helt jävla onödigt att döda för att slänga till rävarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggFörhoppningsvis är du ironisk, men en av "idioterna" är alltså 5 år..
det är just slöseriet att kasta ut ätbar mat till rävarna jag tycker är dumt
Kommentera
-
Men herregud, ni måste känna er tuffa som över internet idiotförklarar en 5 årig grabb som fick en större gädda än dom flesta av oss har fått för att dom tog kål på den, jisses. Jag är bara glad över att grabben fick upp en så stor gädda. Vilka av oss har inte tagit ihjäl fisk?
Om ni visste hur mycket stor fisk som klubbats förr i världen utan att fisket blivit lidande. Finns inget större vattendrag som det kommer märkas skillnad i fisket pga att det tas upp några gäddor, stora som små.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inläggOk om de gjorde en seriös trofé, men att spika upp huvudet på en vägg och mata fåglarna med kroppen känns som ett jävla slöseri på en fin gädda.
/Ingemar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pikeforlife Visa inläggMen herregud, ni måste känna er tuffa som över internet idiotförklarar en 5 årig grabb som fick en större gädda än dom flesta av oss har fått för att dom tog kål på den, jisses. Jag är bara glad över att grabben fick upp en så stor gädda. Vilka av oss har inte tagit ihjäl fisk?
Om ni visste hur mycket stor fisk som klubbats förr i världen utan att fisket blivit lidande. Finns inget större vattendrag som det kommer märkas skillnad i fisket pga att det tas upp några gäddor, stora som små.
Hade de gjort något vettigt med fisken mer än bara dumpa i skogen så hade det varit okej.
du tycker alltså att det är okej att bonka fisk för att dumpa i skogen?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 015 visningar
1 gilla
|