Vad händer grabbar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad händer grabbar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad händer grabbar?

Gulsvarta kläder med döskallar, jiggtackel med namn från amerikanska stater, båten full med olika spön med olika rullar för att jigga lite abborre, GoPro kameror överallt, Chew on this, Chew on that, videobloggande. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men alla vet exakt vad och vilka jag pratar om.

Lita inte på reklamskyltsfiskarna på youtube. Dom är talanglösa sopor som inte fiskar för sin egen skull utan mest för att synas och marknadsföra produkter.

En liten tankeställare till mina fiskebröder med cykelkläder.
    Senast ändrad av Bobmannen; 2016-08-10, 03:30.

..du har säkert en viss poäng i det du skriver, annars skulle jag vilja kalla det du nämner för "utveckling!"

Kommentera

Ursprungligen postat av Bobmannen Visa inlägg
      Gulsvarta kläder med döskallar, jiggtackel med namn från amerikanska stater, båten full med olika spön med olika rullar för att jigga lite abborre, GoPro kameror överallt, Chew on this, Chew on that, videobloggande. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men alla vet exakt vad och vilka jag pratar om.

Lita inte på reklamskyltsfiskarna på youtube. Dom är talanglösa sopor som inte fiskar för sin egen skull utan mest för att synas och marknadsföra produkter.

En liten tankeställare till mina fiskebröder med cykelkläder.
      reklampelare? vad har jag missat nu? :O

Kommentera

Att kalla dem för talanglösa sopor var väl kanske lite att ta i då de faktiskt drar upp en hel del fisk .

Skall jag hårddra det lite är det väl ingen nyhet att det hela handlar om att marknadsföra nya produkter, samtidigt som de väver in det med fiske på riktigt, för att visa att sakerna fungerar och för att få oss vanliga dödliga att köpa grejerna. Man måste inte köpa alla prylar som visas upp, men jag personligen finner det underhållande att titta på youtubeklippen .

Kommentera

Jag gillar också utvecklingen.
          Det blir lite show och drag över det hela. Men man ska ha ett "lagomt" avstånd till cirkusen.

Men en sak är säker: För att en kille/tjej ska få ett företags förtroende att vara dess ansikte utåt måste de kunna fiska. Man ska i grund och botten ha en bred kunskap om fiske, både teoretiska som praktiska. Annars skulle de snart genomskådas och bytas ut. Det är en hög press på dessa personer som alltid syns och alltid måste leverera.

Sen gäller det som med allt annat att "filtrera" budskapet lite. Man behöver inte gå på allt.

Kommentera

Som med väldigt mycket annat, både skräp o inte har vi svenskar influerats utav amerikat

Kommentera

YouTube ger nya möjligheter och ett utbud av fiskerelaterad media som aldrig funnits tidigare. Jag tycker det är en bråkdel av klippen som passar in på TS beskrivning. Massor med bra info, fiske o tackeltips med mera finns gratis tillgängligt online dygnet runt. Detta inspirerar mycket mer än vad man blir avskräckt i mitt tycke. Gula dödskallar till trots har nog jag lärt mig ett o annat genom att titta på dessa "talanglösa sopor".
              Jag hoppas TS har skrivit inlägget med en smula humor annars finns del väl risk att han kanske befinner sig i fel århundrade?
              Välkommen till verkligheten!
              Jag gillar föresten inte gula dödskallar ... gröna är snyggare...

/Gustav

Kommentera

Målt i antall er det vel flere klipp på youtube av fiskere uten sponsing, hodeskallelogo eller gule klær?
                Betyr det at uviklingen egentlig går i stikk motsatt retning av det man kan få inntrykk av her?

At folk vil synes, vise seg frem, fremme seg selv og sine synspunkter er ikke noe jeg vil kalle en ny trend eller en amerikansk trend. Det er en menneskelig egenskap, som forsterkes av vår stadig økende levestandard og dermed tilgjengelige tid/ penger. "Trenden" har alltid vært der blandt de som har hatt midlene til det, men etter den industrielle revolusjon har fler mennesker hatt mulighet til å følge den, leve ut sine lyster kan du si. At gjennomsnittlig levestandard øker har negative sider, ikke minst for miljøet, men alt i alt ser jeg på det som en positiv greie.

Med et par unntak er det min oppfatning at de fleste med en logo på ryggen oppfører seg bra og fremmer logoen og seg selv sånn nogenlunde innen anstendighetens grenser (hva de nå enn måtte være). Som andre er inne på blir de som IKKE oppfører seg fort ribbet for logo. Dog kan det tenkes at jeg er litt partisk her, siden jeg har hatt ymse logoer på ryggen selv.

Jeg har til og med brukt sykkelklær med logo(er), men da på sykkel hvor den slags klær hører hjemme.
                Team Colibri

Kommentera

Nu blev till och med jag nyfiken av ditt skitsnack, vilka är de som har gulsvarta kläder? Elr snackar du skit om brandmän?
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

#vågavägrakanalgratis

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla