Vad händer grabbar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad händer grabbar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
    Åh Rex Hunt kollade jag på mer än vad jag fiskade på 90-talet. Jag har nån dvd med höjdpunkter men skulle gärna ha hela serien...
    Rexie boy har ju inspirerat mitt fiskeintresse en hel del!
    En fiskeresa till Australien eller NZ vore grymt spännande. Köpa eller hyra en 4x4 och luffa runt några månader o bara campa o fiska.
    Skriver upp det på "bucket" listan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
      Rexie boy har ju inspirerat mitt fiskeintresse en hel del!
      En fiskeresa till Australien eller NZ vore grymt spännande. Köpa eller hyra en 4x4 och luffa runt några månader o bara campa o fiska.
      Skriver upp det på "bucket" listan...
      Samma här..vore asnice

Minns ett avsnitt när han fiskar efter någon typ av mindre fisk när det kommer ett par barracudor, han får på den ena och får den briljanta iden att fan..jag kan nog fånga den andra också samtidigt!

Sen står han med två barracudor på två lättare spön och kan naturligtvis inte veva eller göra något men bara står och skrattar av lycka och det ser så jävla roligt ut
      Senast ändrad av Knug87; 2016-08-13, 07:49.

Kommentera

"It's yibbida-yibbida time!"

Kommentera

Ja, utan den reklamen hade inte klippen och filmerna varit möjliga. Varför vara så missunsam när dom producerar gratis filmer för dig att kolla på? Ingen som tvingar dig att köpa något någon gör reklam för.

Sen är det ju lustigt att flera av dom du kallar för sopor ständigt är i toppen av gäddfisketävlingar och alla bänder upp stora gäddor.

Kommentera

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
            Haha! Visst är det han som läser o resonerar kring en snutt ur BIBELN i slutet på varje avsnitt? Så galet amerikanskt... Första gången jag såg det höll jag på att skratta mig harmynt. O det var säkert inte tanken.
            Min favorit är i något klipp där han sitter och dricker iste, vänder sig till kameran och säger "Thanks for watching. Now, there's two things I really like: Fishing, and the Word of God."

On topic så bryr jag mig inte så mycket om översponsorskapet i vissa videor. Om de vill försörja några sportfiskare och därmed låta dem göra reklam för sakerna är det givetvis helt ok. Det är reklam, javisst, men rolig reklam. Inte går jag ut och köper tio av det senaste CWC-betet bara för att någon i färgglada kläder säger att dett bäst. Man får ju förhålla sig till det som reklam i övrigt.

Kommentera

Personligen så älskar jag överdrivna filmklipp. Coola slowmo pics, cool musik och feta amerikanska båtar. Kläderna är inte min grej kanske. Jämför dagens klipp med med cool musik och allt det där med musiken till Gäddfeber som låter som porrfilmsmusik från 90 talet. En äkta micke beck rulle!

Det är en helt ny tid vi lever i nu. 80 talet kommer ej tillbaka. Tacka gudaran för det. Personligen föredrar jag nutiden med internet och cool filmklipp i stället för nån gammal svensk gubbe som ska lära en filea fisk.

Kommentera

Jag är en gammal svensk gubbe och bryr mig egentligen inte heller så mycket. Jag uppskattar att man försöker förse mig med lite fiskerelaterad och dessutom gratis underhållning, men tröttnar rätt fort på den knaggliga engelskan, de överdrivna manéren, produktplaceringen och allt det andra. Mitt eget fiske är så långt ifrån den amerikanska bass-cirkusen som det går att komma och jag vill inte ha det annorlunda.

Givetvis hittar jag några tips och guldkorn här och där, men jag får personligen mer ut av att titta på de produktioner som görs på svenska och är lite mer sansade eller så tittar jag på engelska/amerikanska produktioner direkt...

Det enda jag kan tycka är ett eventuellt problem med detta är att det kanske framstår som att man måste ha alla dessa prylar för att få upp en abborre! Jag tror de flesta vuxna fattar galoppen, men som barn/ungdom är det lätt att tro att det krävs en bass boat med 300 hk, 18 olika spön, plastbackar med olika beten...när allt som egentligen behövs för att få en abborre är ett flöte och krok agnad med en mask eller en liten mört!

Jag älskar prylar själv, men det är lätt att man missar det som jag tycker är essensen med att fiska när man hela tiden fokuserar på prylarna. Men det är kanske så det blir när det blir allt färre fiskar att fånga, då fokuserar man på prylarna istället! Det är bara att titta här på FS: En tråd om rulltrim genererar 100-tals svar, en tråd om att faktiskt fiska...inte så många.

Kommentera

Haha, ja, om det är någonting man på allvar kan tycka är fånigt är den fruktansvärda svengelskan. Läts go kätj som pörch, gajs!

Kommentera

Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
                    Haha, ja, om det är någonting man på allvar kan tycka är fånigt är den fruktansvärda svengelskan. Läts go kätj som pörch, gajs!
                    Watt ar-jo tåking öbaut? Vi spik väry godd inglish in sveden.
                    Fis on!! Aj si sam kålor! Big Fis!!
                    Präss lajk end subskrajv maj tjannel ån JoTobe!!

Kommentera

Jag kollade nyss på Robbos tackelsnack VLOG #35. Hahaha Robbo påstår att han köpt massor av nya prylar även om hans fru tyckte han hade tillräckligt. Jag gillar inte att bli behandlad som en idiot. Han kan ju vara ärlig och säga att "jag arbetar på ABU och den här lådan har jag fått för att göra reklam i den här vloggen". Han försöker få det till att han på riktigt handlat prylarna och precis ALLT råkar komma från det företag som han får sin lön från...Fan, Robbo är ju duktig. Han behöver inte sälja ut sig så extremt och sen låtsas som att han är en vanlig kund. Så....Hejdå Robbo, inga fler vloggar för min del.
                      <*)))>< <*)))>< <*)))><
                      Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar
                      1 gilla