Gädda på Gädda .... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda på Gädda ....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda på Gädda ....

Tjena !
    Jo, jag undrar om det hänt några av er?mig har det hänt 2ggr samt 1ggn för min brorsa som va med mig, alltså han fick en gädda typ 2 kg han kände den va liten på sprattlet i spöt,vi tittade mot firren det va typ 3 meter djupt, då vi såg en stooor gädda ,jag sa fy faan den är ju superstor,då hade en stor slemmgurka blitt intresserad av mr:2kg"antagligen för att mr:2kgs gäddan sprattla o betedde sig konstigt" mr:big följde intresserad efter,vid ca5m från båten högg mr big mr2kg o simma i väg med alltihop ....rullen lät r r r r r r rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    tyvär så släppte den efter nån min,,grrrrrr

Låter tufft..

><(((*>

Kommentera

Jodå, det har hänt. 2ggr. Den ena gången var det en tredje gädda som simmade efter oxå. Men det var länge sen nu. För frun hände det dock förra sommaren.

Kommentera

Var en gang ute med tva killar for gaddfiske. Utanfor en vass fick jag ett hugg pa jiggen, en gadda runt tva kilo hade fattat tycke for min jigg. Medan jag drillade fisken gled baten intill vassen. Givetvis forsokte gaddan ta sig in i vassen men med gaddpaken lyckades jag fa ut den igen och nar den kom utmed vassen ca 3m fran baten sag jag i ogonvran att nagonting hande i vassen. Vassen klovs at alla hall och ett ogonblick senare ser jag en storgadda som hoppande klipper min gadda tvarsover och simmar rakt ut mot djupet. Vi stod for ett kort ogonblick och bara gapade men snabbt darefter frikopplade jag rullen och lat gaddan ga ivag med skrovmalet i munnen. Gaddan simmade ut 40m och stallde sig pa 10m djup. Vantade i 3-5minuter men ingenting hande sa jag beslot mig for att kanna efter om den fortfarande satt kvar. Joda den var kvar. Vi beslot oss for att forsoka lyfta upp gaddan forsiktigt, en kille holl i kameran, en i huggkroken. Lyfte forsiktigt upp gaddan 3-4m men da forsvann den massiva tyngden. Upp kom en sargad gadda, biten tvarsover ryggen. Tippar att storgaddan vagde 10-12kg.
        Underbart minne trots tappad fisk.

Kommentera

Min mor har fått två gäddor på en och samma gång en liten på kanske 1kg högg först sen en på 3 kg! Då kanske man kan säga att hennes persolniga rekord är 4 kilo! Hehe!

Detta kan tydligen hända lite då och då!

Kommentera

Det har hänt flera gånger att storgäddor kommit fram och kikat när man håller på och drilla, det är Mäktigt! Och när de kommer nära båten för att hugga ens gädda studsar det verkligen till i magen.

Kommentera

Jag har aldrig fårr gädda på gädda, men däremot på abborre och vitfisk antal gånger.... rätt kul faktiskt

Kommentera

jo.. på vitfisk har det hänt m¨nga gånger att det smällt på en gädda, det är lite kul när man metar betesfisk och så går det på en gädda på betesfisken innan man använder den som betesfisk =/

><(((*>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 028 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art