Nät, tjuvfiskre Stäketskanalen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nät, tjuvfiskre Stäketskanalen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nät, tjuvfiskre Stäketskanalen.

Igår påväg ut på en vanlig fiske tur så upptäckte jag 3 äldre män lägga ut nät i slutet mot Stäketskanalen i riktning mot Kallhäll badet.

De håller till vid husen längst ut i kanalen där de bygger några mindre bryggor. Ofta ser man dessa män grilla eller stå och fiska vid dessa bryggor och mellan träden har de hängt upp ryska flaggan.

Såg först 3 män i en båt där de paddlade med grävspadar så jag ropade om de behöver hjälp och av deras nervösa "No no no" upptäckte jag att de lade ut nät och de var inte uppmärkta eller liknande.

Jag vet att det simmar omkring mycket gös i kanalen nu under efter i slutet på leken så jävligt irriterande att dessa skadar beståndet samt tjuvfiskar på detta sätt.

Min fråga är vem kan man kontakta för att försöka sätta stopp på detta snarast?

Du ringer Marco på 072-35 83 931, han är (eller var då iaf) fisketillsynsman.
    Den kanalen är redan sönderfiskad som den är.
    Senast ändrad av Leon; 2016-07-06, 00:40.

Kommentera

Har mailat Marco samt de andra inom SFF Stäket.

Kommentera

Tack för tips. Ska kolla upp detta såfort så möjligt och informera övriga fysketillsysnmen.

/Marco SSF

Kommentera

fy fan .. idioter

Kommentera

Kör på dom om dom bara satt i en liten båt om du hade större båt vill sägas. När jag sett tjyvfiskare lägga nät väntar jag tills dom sticker sen tar jag upp nätet och klipper sönder det. Tar sen med mig det och kastar på tippen. Men det va många år sen jag såg någon tjyvfiska med nät och det är ju litr positivt
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Man kan ju påtala det direkt till ryssen även om dom kanske inte förstår innerbörden. I bästa fall förstår dom o slutar, i värsta fall får du en flaska vodka i skallen

Kommentera

Kör förbi med draggen på släp och dra upp skiten för dom bryr sig nog inte om regler å lagar. Har själv dragit upp massa nät och skurit sönder dom, varje år faktiskt men då är det havsöringsnät som folk binder ihop och lägger på ett sånt sätt som inte är lagligt och då blir jag irriterad och tvungen att hjälpa öringarna så dom inte fastnar i skiten. Förra året hade någon jävel bundit ihop fyra nät vid Ringhals som börja redan uppe på land och det är inte ok så morakniven fick jobba en stund/ mvh

Kommentera

Filma när du åker dit dra upp nätet och åk iväg till nått ställe du kan lämna det som polisen eller andra som ska hantera nätet så får dom böter och kanske beslag av båt om du filmar när dom lägger nät och sen kan polisen söka igenom bostaden och ta alla andra när

Kommentera

Jättebra att ni värnar om fisken, men se till att inte åka dit för egenmäktigt förfarande vilket det är ifall ni flyttar på eller förstör något som inte tillhör er.

Saxat från Wikipedia

Det finns tre situationer då ett brott utgör egenmäktigt förfarande

1. då gärningsmannen olovligen har tillgripit något men inte har någon avsikt att behålla det tillgripna.
                    2. då annans besittning olovligen rubbas på så vis att den rättmätige ägaren hindras att använda föremålet som det är tänkt.
                    3. då gärningsmannen med våld motsätter sig laga självtäkt. Utövningen av våld omfattar inte bara personvåld utan kan även vara oriktat våld där gärningsmannen sliter i en sak.
                    Senast ändrad av MadZz; 2016-07-09, 03:18.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 006 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art