det var når som drog 461 gäddor på 6 dar den största var på 14+
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flest gäddor på en dag..hehe ,ok
Collapse
X
-
Originally posted by maryland
Henrik R sa:
Jag har nog kommit fram till den 4e fasen då fångsten längre inte är huvusaken med fisketuren. Blir lika nöjd med en Gädda som med 40...
__________________________________________________ __
Nu får du berätta var/när du drog dina 40.
Jag vet inte om meningen med det du skrev var att låta nedlåtande eller om du helt enkelt bara var nyfiken! Det är på grund av det här som jag inte vill gå ut med mina PB eftersom det finns folk som har svårt att tro och därför går ut med smutskastning mot personen i fråga!
M.V.H Henrik Rvarför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
-
Om jag som amatör har dragit 8-9 på en dag så tvivlar jag inte en sekund att en som vet vad han sysslar med kan dra 40 på en dag. Go Henrik !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Hmm Jag vet att det alltid finns folk som blir avundsjuka när de får höra talas om att andra drar mer fisk. Varför det är så vill jag inte ens börja debatera!.
Men när det nu skrivs om fångster så kan jag ju passa på att skriva litte..
Jag vet att det i Västerviks skärgård har fångats otroliga mängder med gädda.. Tex 2 fiskare fångade över 200 st Gäddor på en dag! Men nästa dag fick de inte ens 30 st..
Med detta vill jag bara påpeka att men inte kan generalisera fångsterna av gädda eftersom populationerna av fisk varierar från ställe till ställe.
Jag fiskar gärna i svartån som rinner genom Västerås men då litte högre upp i ån ca 3mil. Och det är en omöjlighet att gämmföra antalet gäddor och i synerhet storleken med Västervik. Jag är van att i ån få ca 2-10 gäddor och det är helt ok.. för den vattentypen och de förutsättningar som finns i det vattnet!varför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
-
Originally posted by Bergman
Om jag som amatör har dragit 8-9 på en dag så tvivlar jag inte en sekund att en som vet vad han sysslar med kan dra 40 på en dag. Go Henrik !
Tackar Bergman! Det känns skönt att det finns folk som kan se på saker med öppna ögon. Utan att de färgas röda av avundsjuka och tvivel.. All heder till dig!varför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
-
självklart
Det är självklart att man har olika förutsättningar att få mkt fisk. Om jag åker ner till skärgården under optimala förusättningar och fiskar i en vik där gäddorna blåst in så har jag ju givetvis större chans att få mer gädda än om jag stannar kvar i dalarna och fiskar i min hemsjö där jag är tvugen att jaga fisken över hela sjön. Man kan ju aldrig vara bättre fiskare än vattnet man fiskar i.
en riktig bra dag i skärgården får man 50-60 gäddor medans en lika bra dag här är 10-20 gäddor kanske.my precious....
Kommentera
-
Hehe Henrik L och Henrik R trode först att det va samma alias som hade skrivit alla inlägg. Då vart det lite svårt att hänga med i tråden...
Fan va mycket alla har dragit gädda... Själv har jag som bäst dragit upp ett tiotal gäddor på samma tur!
Men om man skall ifråga sätta lite...
Vad skulle ni välja???
Fånga 25 gäddor på en maxvikt av 4kg eller att fånga en enda gädda på 10 kg...
För mig är valet enkelt!
PS. Skål för en trevlig fredag kväll
DS
Kommentera
-
Stizostedion: Hehe.. ser vist ut som om du befinner dig i stadium nr 2 enligt Erik Hoffman! Vist vill man fånga stora fiskar vare sig det är Gädda eller någon annan av våra underbara fiskar! Men man måste ju endå påpeka att det är den totala upplevelsen med fisket! Spänningen, hugget, fighten mm som verkligen räknas! Inte hur många och hur stora fiskar man fångar! Eller? Vet inte men kanska har jag fel! Ni får gärna påpeka detta för mig i sådant fall!varför sitta inne när du kan va ute i naturen?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 958 visningar
1 gilla