Blir en tur till Kvismaren imorgon. Blir Jerkbait och Deadbait jiggning. Får se om man kan lura upp nån fet madame ! vore ju lite tråkigt om jag inte får ta mitt Pb i år.! :P Nån som har fått nåt stort i kvismaren?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddtur till kvismaren!
Collapse
X
-
Kvismaren? Då måste du mena kanalen. På själva sjön måste isen ligga tjock. Hjälmaren har kring 20 cm is vid kanten (uppskattar jag det till. Hade ingen borr med). Ganska rutten is men ändå träffade jag en kille som hade varit ute vid Brearn med sparken. Snacka om att leva farligt.
Nej, jag har inte fiskat i kvismaren. Kände bara för att lägga mig i:-)
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
-
Hehe ja självklart menar jag Kvismarenkanal.. går mycke Feta gäddor där. Men har aldrig testa fiske där på våren förut.. Men enligt polarn så ska det va fint fiske där på våren dem har tagit en hel del 5+ gäddor där. Så får se hur det går imorn Rapport kmr! :>"Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
-
Det är det verkligen inte... Det är bara på Vissa ställen. Här i Örebro trakterna är det fritt fram.. Enda som inte är tillåtet är att fiska på avvisad plats där aspen leker... Men gäddan är det frittfram och fiska efter."Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DaskeNNu är jag tebax.. Vi gick bom. Jag hade 2 hugg.. Men det var alldeles för strömt och för lite sol.. :/ blir en tur nån mer dag :>
Kommentera
-
Nopp ingen is.. den har försvunnit. :P det var is där i fredags.. då var det mycke is.. Men på bara 2 dagar poff borta :P ska dit imorgon igen åker från Örebro 06:45 Kanske vi ses där då?"Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
-
Odensbacken vid Ormkullen vid bron där. går och gå en bra bit åt varje håll. Men ett tips om ni åker dit. Har ni båt ta den isåfall går att lägga i vid Odensbacken... :P Annars så är det stövlar som gäller eftersom att man måste gå i en del lera... :P Om ni inte förstog vart jag menade. Så kommer en till förklaring. Kvismare Sjön.. Där den rinner ut där står man bra. !"Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 071 visningar
1 gilla
|