BFT Walker light-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Walker light-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

BFT Walker

Push Up: Vad är det som du tycker gör Walker- spöt skönare?
    Vad har du fått för intryck av kvalitén, med ringar, lindningar, rullfäste o.s.v?

Kommentera

Aktionen i klingan är skillnaden. Jag bryr mig sällan om ringar, lindningar å lull lull.
      LF spöna har finare utförande tycker jag däremot, stilrenare än CWC's plottriga färgglada kreationer.
      Kvaliten är nog densamma som allt annat från Asien, dvs i dagsläget bra kvalitet!
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Då kan man alltså säga att Walker-spöna har en djupare aktion än Cobra-spöt, antar jag. Vilket är att föredra till fiske med Spookar och poppers på vikter runt 10 - 15 gram, en djupare eller toppigare aktion?

Kommentera

P-U> Såh ja, nu lugna sej guppe lilla.. ;-) Det är kul med färg och lull lull. Vi får testa spöna lite till sen märker vi om det blir bra reservspön eller kompliterande spön i första kedjan. Frexen har du provat CWC´s ytbete?
          May the spook be with you!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddaij
            P-U> Såh ja, nu lugna sej guppe lilla.. ;-) Det är kul med färg och lull lull. Vi får testa spöna lite till sen märker vi om det blir bra reservspön eller kompliterande spön i första kedjan. Frexen har du provat CWC´s ytbete?

Tjena Gäddaij! Du får lova att komma med en recention av walker spöet sedan när du testat det lite mera:-) förresten, är det spinnspöet du köpt? och är det spöet upp till 30 eller 40 gram du införskaffat?

MVH/Fredda.

Kommentera

B.S.: Det som är att föredra är det som saknas på "alla" spön i detta avlånga land. Ngt som långsamt men säkert är på G att etablera sig även här.
              Ett spö, vi kan låta oss dela upp det i 3 delar, vi börjar från toppen.
              Toppen, dvs. första 1/3:delen, skall vara snärtig och spänstigt följsam för kastet, teknisk styrning av betet, lite fjädrande osv. Altså den delen du jobbar med spöt när du fiskar in betet och den delen du använder för lätta snärtiga kast.
              Mitten, 2/3-delen. Denna del sätter in och sparkar iväg betet när du kastar med full kapacitet, när du får hugg sätter du in ett svinsnabt och kort mothugg som i denna del besvarar blixtsnabbt med fortfarande lite fjädrande/dämpande. Absolut inget gung på mitten av spöt (som de flesta andra spön gör om du testar att bara sätta spötoppen mot golvet och böjjer spöt, kolla själv får du se, spöt kommer gunga på mitten istället för "taperad" aktion från toppen och neråt)
              3/3:delen, den sista i det närmaste tvärstumma delen på spöt. Denna del sätter in vid hård drillning, när du behöver bromsa, styra fisken intill båten. Denna del gör att du bestämmer över fisken blixtsnabbt.
              Altså, 3 lika stora delar av spöt ska har tre olika specifika uppgifter, när ett spö klarar av det får det toppbetyg av mig. Oavsett om det är haspel eller spinn, långt eller kort.
              Ett spö ska vara en dirigentpinne som du ska ha komandot med från början till slut.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Flygfisken> Tjena, Det var spinnspöt jag tjacka, den upp till 30 gram. Återkommer om hur spöt var in action när det är möjligt. Kändes bra som fan när jag provkastade för nån dag sedan. Men vill gärna testa den mer, o framförallt från båt (fiskar sällan från land annars) innan jag säger ngt allt för positivt/Negativt om spöt.
                May the spook be with you!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 282 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art