fishlr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fishlr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kul feedback!

Jag kommer snart att börja skicka ut information kring beta-testningen. För er i tråden som visat intresse av ett beta-konto, vänligen skicka ett mail till info@fishlr.com så återkommer jag med konto och instruktioner!

-ra

Kommentera

Nu har samtliga som anmält sig fått inbjudningar till beta-testningen.

Om det är någon mer som är intresserad, dra ett mail till info@fishlr.com!

Kommentera

Just nu lägger jag lite krut på 3D-visualiseringarna. Tanken är att även dessa skall innehålla information om catches, mm. Sedan skall simulatorn kompletteras så att man kan visualisera vattenkroppen bakom båten när man är ute på sjön, så att man får en tydlig bild över hur "landskapet" ser ut under båten när man är ute och kör, samt vilka djup dragen går på vid trollning (man skall tom. kunna ange avstånd till paravanerna). Ni kan se hur det artar sig här: https://youtu.be/Sk3jinu_oD8

Kommentera

Fälttestar det ljudlösa ekolodet: https://www.facebook.com/fishlrdotco...08048059434627

Med detta kan vem som helst med en mobiltelefon eller padda helt plötsligt få högkvalitativ djupdata i båten, även om båten saknar ekolod. Perfekt för alla som ger sig ut och fiskar i ekan. Lansering under sommaren!

Kommentera

Det här är ju det här helt revolutionerande! Ekolodsbranschen kommer ju slita sitt hår och vilja köpa loss dej, blåsa dej, krossa dej eller så blir du snuskigt rik!

Här är en tänkvärd radiodokumentär om hur en svensk uppfinnare, Håkan Lans, som blir stampad på av stora multinationella företag när han lanserar sin patenterade uppfinningar.

Bör lyssnas på!!

Kommentera

Jag stämmer in i "allsången" här på Fiskesnack!! Ditt koncept ser verkligen superspännande ut!
              Skulle det bli en fri reklamfinansierad site eller/och kanske med en mindre års/prenumerationsavgift kommer du ha alla Svergies sportfiskare som dina vänner!!
              Jag har gått och velat/tvivlat ett tag på vilket nytt ekolod jag ska välja.
              Lowrance har fina lod och Genesis Insight är ju spännande men jag gillar inte deras sätt att försöka kontrollera och ta betalt för info som deras kunder samlat in efter de redan köpt deras ekolod. Att dela allt infot skulle vara utan deras kontroll och mer fritt och lättillgängligt.
              Har du möjlighet i ditt system att ta imot data från insight Genesis också?

Ett tips på upplägg av din sida/program kan ju vara att de som laddar upp info till sidan (djupdata, fångstdata, bilder, fisketips, etc) för rabbatter/fördelar.
              Annat tips kan vara att söka sponsring via www.kickstarter.com.

Kort sammanfattat ditt koncept ser asgrymt ut!
              Hoppas verkligen vi snart får se mer av det hela och att du inte säljer ut det hela direkt för jag tror också att du kommer få flera bud från konkurenter som vill slippa se denna oss sportfiskare nyttja denna fantastiska möjlighet i framtiden.
              Stor lycka till och jag följer detta med stort intresse!
              /Gustav

Kommentera

Intressant projekt!
                Jag hoppas att appen blir gratis eller billig och att alla användare kan bidra med ekolods kartor från sina egna vatten.

Om alla börjar använda det här istället för riktiga dyra ekolod där man kan "fuska" och se fiskarna på lodet så blir det lite mer sport av sportfisket!

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
                  Det här är ju det här helt revolutionerande! Ekolodsbranschen kommer ju slita sitt hår och vilja köpa loss dej, blåsa dej, krossa dej eller så blir du snuskigt rik!
                  Stort tack för inspirerande feedback! Ja, det tål att tänkas på.. förändringar som sätter branschen på spel kan mötas av stort motstånd och vissa av de här spelarna har ju redan förlorat marknaden för bil-baserade navigeringslösningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                    Jag stämmer in i "allsången" här på Fiskesnack!! Ditt koncept ser verkligen superspännande ut!
                    Skulle det bli en fri reklamfinansierad site eller/och kanske med en mindre års/prenumerationsavgift kommer du ha alla Svergies sportfiskare som dina vänner!!
                    Jag har gått och velat/tvivlat ett tag på vilket nytt ekolod jag ska välja.
                    Lowrance har fina lod och Genesis Insight är ju spännande men jag gillar inte deras sätt att försöka kontrollera och ta betalt för info som deras kunder samlat in efter de redan köpt deras ekolod. Att dela allt infot skulle vara utan deras kontroll och mer fritt och lättillgängligt.
                    Har du möjlighet i ditt system att ta imot data från insight Genesis också?

Ett tips på upplägg av din sida/program kan ju vara att de som laddar upp info till sidan (djupdata, fångstdata, bilder, fisketips, etc) för rabbatter/fördelar.
                    Annat tips kan vara att söka sponsring via www.kickstarter.com.

Kort sammanfattat ditt koncept ser asgrymt ut!
                    Hoppas verkligen vi snart får se mer av det hela och att du inte säljer ut det hela direkt för jag tror också att du kommer få flera bud från konkurenter som vill slippa se denna oss sportfiskare nyttja denna fantastiska möjlighet i framtiden.
                    Stor lycka till och jag följer detta med stort intresse!
                    /Gustav
                    Hej och samma här - stort tack för inspirerande feedback!

Angående affärsmodell och modell för hur gratifikation av uppladdad data mm. ska se ut är jag inte helt färdig än. Men jag tror vi är inne på ungefär samma linje, den grundläggande modellen måste vara att man kan dela med sig, men även ta del av data till ingen, eller åtminstone, en väldigt låg, kostnad för att modellen ska nå kritisk massa. Jag är mer inne på att hitta intäktsströmmar inom andra områden, exakt vad vill jag inte riktigt gå in på ännu, dock. Man kan även tänka sig vissa premiumfunktioner inom djupkartsdelarna som också bara tillgängliggörs premiumanvändare.

Jag har än så länge inte satt mig in i exakt hur Insight Genesis är uppbyggt (vare sig tekniskt eller juridiskt) så svaret där är än så länge nej. Men det står på TODO:n.

Jag ska försöka hålla mig borta från konkurrenter och riskkapitalister så länge det går. Det här är ett kul projekt att hålla på med. :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeSnuset Visa inlägg
                      Intressant projekt!
                      Jag hoppas att appen blir gratis eller billig och att alla användare kan bidra med ekolods kartor från sina egna vatten.

Om alla börjar använda det här istället för riktiga dyra ekolod där man kan "fuska" och se fiskarna på lodet så blir det lite mer sport av sportfisket!
                      Som jag nämnde ovan så är tanken att den grundläggande modellen skall vara just gratis eller till en väldigt låg kostnad. Jag tror det är nödvändigt för att nå den täckningsgrad jag vill, dvs. mer eller mindre 100% på samtliga svenska vatten där fiske öht är relevant. Jag får hitta andra sätt att tjäna pengar på.

Intressant att du nämner det med fiske utan "fish finder"-lod. Samma tanke har slagit mig, att det skulle kunna vara en egen gren eller regel inom sportfisket, där man helt enkelt inte tillåts använda fish finders.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 990 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art