Ursprungligen postat av Scanner
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slutfiskat med levande bete??
Collapse
X
-
Allt är mört som glimmar!
-
Ursprungligen postat av Allmana_miniHaha, vilket skämt säger jag bara..Dom kan ju få komma hem till mina hemregioner och försöka få folk att inte angla med levande mört på lång fredagen...Då får dom fan kalla in extra polis från eu eller något..ALLA ANGLAR OCH DÅ MENAR JAG ALLA!!
Let´s bring it on..!!
Att det sen ska vara okej att vargar springar runt och äter upp hundar och djur till höger och vänster bryr inte sig en jävla politiker eller djurätts aktivist om..
Nä jag säger det, bara att vänta på att någon ska komma på att gurkor har en själ, då är det väll förbjudet att förtära det oxå...
Men kommer någon så måste det ju helt enkelt vara en mört som simmat in i min krok och av misstag fastnat..
Självklart är det okej med vargar i naturen. Om folk inte kan hålla reda på sina hundar får dom ju räkna med att en och annan går åt. Varför skulle politikerna bry sig om det mer än om att t ex gäddor äter upp mörtar.?..Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ScannerBara lite patetiskt med avkrokningsmattor, peanger, gäddslemsvänliga knutlösa håvar i sin iver att vara rädd om sin krokade gädda.
När man samtidigt trycker in stora trekrokar i mörtarna, förvarar mörtarna i mörka sumpar på svältkost, låter mörtarna börja äta på varandra m.m.
Snacka om obalans!!
MVH Scanner
Jag brukar inte hålla med dig, men du har en poäng i det här...
Varför tar man hänsyn till den ena arten men inte den andra?!!!!!
Kommentera
-
Jag vill oxå va med i ett stormande vattenglas, speciellt en fredag, trött och wiskeysugen
En levande fisk ska förvaras så likt ursprungsmiljön som möjligt. Så nu ska jag ut å demonstrera mot guldfiskar i skålar, Malawiciklider i akvarier med mjukt vatten, Kampfiskar i en egen behållare i ett akvarie för att inte döda andra fiskar.........å inte nog med det, jag ska oxå demonstrera mot marsvin i små burar, stora fåglar i små burar. Och sen söka dispens för att låta mina sportfiskade fiskar självdö i båten likt yrkesfiskarna metod, gärna för små fiskar och av rödlistad art. Sen ska de aldeles åt helvete för små fiskarna jag surt jobbat ihop på söndertrålade bottnar kastas tillbaka halvdöda i sjön igen.....det måste ju va rätt ände att börja i, för en ryggkrokad långt ifrån utrotningshotad mört lider ju verkligen mer än den stackars torsk, sill, havskräfta osv som kämpar för överlevnad i snart döda hav.
Å helvete, grannen gav en levande mus till sin orm, den jäveln är djurplågare......eller iofs, ormen förvaras i en stor glasbehållare väldigt lik ursprungsmiljön, musen lever i ormens miljö och blev uppäten där. Nä, de va OK..eller, det liknade musens miiljö ju, inte boaormens, den lever i regnskogen å här va re mest tallrötter och fuskgräs blandat med sand...
Fast satan om du min vän, tar ett agn, sätter levande på kroken å för med dig maten hem till grottan likt den jägare vi i grunden är...fy skäms.
Over and out, uttråkad push-UpEgenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Push-UpJag vill oxå va med i ett stormande vattenglas, speciellt en fredag, trött och wiskeysugen
En levande fisk ska förvaras så likt ursprungsmiljön som möjligt. Så nu ska jag ut å demonstrera mot guldfiskar i skålar, Malawiciklider i akvarier med mjukt vatten, Kampfiskar i en egen behållare i ett akvarie för att inte döda andra fiskar.........å inte nog med det, jag ska oxå demonstrera mot marsvin i små burar, stora fåglar i små burar. Och sen söka dispens för att låta mina sportfiskade fiskar självdö i båten likt yrkesfiskarna metod, gärna för små fiskar och av rödlistad art. Sen ska de aldeles åt helvete för små fiskarna jag surt jobbat ihop på söndertrålade bottnar kastas tillbaka halvdöda i sjön igen.....det måste ju va rätt ände att börja i, för en ryggkrokad långt ifrån utrotningshotad mört lider ju verkligen mer än den stackars torsk, sill, havskräfta osv som kämpar för överlevnad i snart döda hav.
Å helvete, grannen gav en levande mus till sin orm, den jäveln är djurplågare......eller iofs, ormen förvaras i en stor glasbehållare väldigt lik ursprungsmiljön, musen lever i ormens miljö och blev uppäten där. Nä, de va OK..eller, det liknade musens miiljö ju, inte boaormens, den lever i regnskogen å här va re mest tallrötter och fuskgräs blandat med sand...
Fast satan om du min vän, tar ett agn, sätter levande på kroken å för med dig maten hem till grottan likt den jägare vi i grunden är...fy skäms.
Over and out, uttråkad push-UpAbborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ArnenymJag brukar inte hålla med dig, men du har en poäng i det här...
Varför tar man hänsyn till den ena arten men inte den andra?
Men om man tänker efter lite så får man inte tänka 'oj stackars fisk som får en krok i sig, måste göra lika ont på mörten som på gäddan'. Om man skall bli fiskkramare så bör man nog sluta fiska och gå med i någon militant veganförening och börja släppa ut minkar i naturen.
Det som är intressant är; Hur många tusentals mörtar går den på en stor gädda? Vad händer om vi tar bort en av alla dessa mörtar och vad händer om vi tar bort en av ett fåtal stora gäddor? Det är därför det finns avkrokningsmattor m fl hjälpmedel för att kunna återutsätta fisken med så stor överlevnadschans som möjligt.
Lägg även märke till att specimenfiskare har en uppsjö av tänger, keepnet osv, osv när de plockar upp stora exemplar av t ex mört! Går vi då in på karpfisket... Nja, någon billig sport är det ju inte
Hoppas att det ger dig en mer nyanserad bild av varför man värnar vissa individer mer än andra.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Push-UpJag vill oxå va med i ett stormande vattenglas, speciellt en fredag, trött och wiskeysugen
Over and out, uttråkad push-Up
/D
Kommentera
-
Over and out, uttråkad push-Up
Precis det jag menar, dom kasnke skulle anses lite mera seriösa om dom verkligen hade RÄTT argument och kanske började i rätt ända!sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 049 visningar
1 gilla
|