Slutfiskat med levande bete?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slutfiskat med levande bete??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slutfiskat med levande bete??

Läs på länken!!!

Ja, frågan är om det inte är helt rätt, jag är ingen rödstrumpa men lite ödmjukhet har man. Ärliga fighter med fisk som man behandlar med respekt är okej, men det finns ingen respekt i att sätta i ett par krokar i en liten mört. Det bästa som kan hända den är att den blir uppäten så fort som möjligt.

Kommentera

Jag som aldrig fiskat med levande agn, annat än mask och maggot, undrar: Är mete med levande betesfisk mycket effektivare än med död? Om inte ser jag ingen som helst anledning att fiska med levande betesfisk.

Kommentera

om det räknas som djurplågeri att sätta en krok igenom ryggen på fisken så borde det rimligtvis vara djurplågeri att sätta en igenom munnen också. Vilket betyder att man inte borde få fiska med krok på sina beten heller.

om detta skulle vara ok, så borde det ju också vara ok att tackla en levande mört i munnen istället för ryggen... så är problemet löst.'

Kommentera

När jag har fiskat med levande agn (det var ett tag sen) så har de blivit sega och dött efter ett tag, får man då ingen gädda så känns det bara onödigt. Och ärligt talat, hur bra känns det att skicka iväg mörten.

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
            Jag som aldrig fiskat med levande agn, annat än mask och maggot, undrar: Är mete med levande betesfisk mycket effektivare än med död? Om inte ser jag ingen som helst anledning att fiska med levande betesfisk.
            Ja det är effektivare (mindre i strömmande vatten) annars skulle vi inte gå o släpa jävla hinkar, ha mörtar i duschen och göra skumma affärer med mört-dealers.
            Jag fiskar, därför ljuger jag.

Kommentera

Håller med ewerflow!!!!!!!!

Kommentera

Enda skillnaden i praktiken borde väl bli att man inte kan köpa sin agnfisk i butik men ett sådant problem är ju tämligen lättlöst. Det finns ju massor av andra betydligt tyngre grejer som är olagligt i vårt samhälle som trots detta sker mitt framför näsan på polisen och inte leder till minsta lilla konsekvens. Jag kan inte tänka mig att inbitna livebaitfiskare har nåt att oroas över i och med detta.

Kommentera

Hahahahaha vilket skämt säger jag bara!!!
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Kenta85: Det är olagligt med levande bete i Norge.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 048 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art