Hur funkar det om isen inte kommer? På fiskekorten häromkring så handlar vinterfisket om angel/pimpel men det krävs ju att det finns is. Blir båtfiske automatiskt tillåtet? Annars kommer ett par månader med outhärdlig abstinens.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abstinens nu när isen inte kommer.
Collapse
X
-
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
-
Ursprungligen postat av Tooba Visa inläggHur funkar det om isen inte kommer? På fiskekorten häromkring så handlar vinterfisket om angel/pimpel men det krävs ju att det finns is. Blir båtfiske automatiskt tillåtet? Annars kommer ett par månader med outhärdlig abstinens.
Ett fiskekort gäller i regel från kalender år till nytt. Eller ett år från utfärdat datum. Båt får man köra bäst du vill, is eller ej is. Bara för att det blir vintermånaderna så ändras ju inte vad du har betalat för.
Men sen kan det finnas undantag för alla föreningar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team färgen Visa inläggTror inte jag riktigt förstår.
Ett fiskekort gäller i regel från kalender år till nytt. Eller ett år från utfärdat datum. Båt får man köra bäst du vill, is eller ej is. Bara för att det blir vintermånaderna så ändras ju inte vad du har betalat för.
Men sen kan det finnas undantag för alla föreningar."Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Kommentera
-
Prova med BÅTPIMPEL saxat från Fiskenyheters "Team ABU Blogg":
Håkan Fransson
BÅTPIMPEL
Kommentera
-
-
Det kan va så att sommarsäsongen är maj-oktober. Snart kan man vända på ordspråket, vintern är den bästa dagen på året"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tooba Visa inläggHur funkar det om isen inte kommer? På fiskekorten häromkring så handlar vinterfisket om angel/pimpel men det krävs ju att det finns is. Blir båtfiske automatiskt tillåtet? Annars kommer ett par månader med outhärdlig abstinens.
Är det t.ex. P&T så finns det vissa vatten där de sätter i fisk i början av vintern för att det ska finnas mycket fisk att pimpla efter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggSjälv får jag abstinens när isen ligger, så länge det är isfritt går det ju att fiska
Bästa som finns är att sitta på isen och pimpla Abborre samtidigt som du har ismetespöna väntandes på gädda. Därav stark Abstinens...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team färgen Visa inläggVilken sjö skall du fiska i?
Jag fiskar väldigt lite spinn men meningen är att jag skall göra mer av detta nu.
Skall övningsfiska i gerdsken då det är gott om huggvilliga gäddor där.
Annars har jag kastat lite förra året i färgen och är ju inte känd för allt för lättfiskad sjö men jag har ändå haft hyggligt resultat på ca 6-8m djup. Grunt enligt mig efter denna sjön eller så nöter man vass och strand. Förra året stor det några och lura även i kylan. Fiska sakta långa vevstop och dra mothugg på allt för dom är mycket försiktiga. Iallafall utifrån färgen och dom få gånger jag fiskat.
Jag fiskar nästan uteslutet i Anten.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 985 visningar
1 gilla