4-delat Spinnspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4-delat Spinnspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
    Handlar väl mest om att jag verkligen gillar korta spön, men, sen är det också så att jag verkligen HATAR att resa med mycket packning, en resväska är verkligen på gränsen till för mycket, så, skulle gärna haft ett ytterst kompakt spö vid (längre) resor så kunde jag bara stoppa det i min vanliga resväska och inte lägga till mer grejer. Egentligen bara så jag hoppats/tänker, men, som du säger, troligen svårt att hitta nåt som är så pass kort+delbart såpass att det blir jättekort... och att dessutom hitta ett sånt spö som är skönt och fyller mina övriga krav kanske blir i det närmaste omöjligt, men, tänkte om nån råkade veta ett så hade det varit intressant att ha koll på... har egentligen inga planer på att köpa nåt nytt spö inom närmaste tiden heller men, nyfiken är jag ju...

Mvh
    /peter
    Ja, tror inte du hittar så kort som är fyrdelat. Men Savage Gear skickar med två olika toppar på sitt 3 delat traveler spö. På sätt och vis 4 delat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Ja, tror inte du hittar så kort som är fyrdelat. Men Savage Gear skickar med två olika toppar på sitt 3 delat traveler spö. På sätt och vis 4 delat.
      tackar för tipset!

måste ju inte vara just 4delat heller egentligen... enda anledningen till att det blev att jag frågade om just det var för att jag såg den här tråden...
      skulle kunna tänka mig å ha typ ett 5fots-spö med ~150g kastvikt som är tvådelat, men, inte sett nåt sånt heller liksom...
      Är ju ändå så att det spö jag älskar mest av allt, och som nu då jag gjort mig av med alla andra spön utom ett gäng sällan använda flugspön, även är det enda spöet jag använt på senare tid, är mitt StrikePro connector 6' ~150g, och, ptja, det går ju näääääästan ner i min stora resväska redan som det är ändå, så, är ju egentligen inte just 4delat det måste vara...
      Sen, å andra sidan? "problemet" går ju lösa hyfsat enkelt med att istället skaffa en resväska som har lite andra proportioner liksom, är ju inte långt ifrån att det redan går ner som sagt...
      Blev bara nyfiken...

Mvh
      /peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av ((( Visa inlägg
        tackar för tipset!

måste ju inte vara just 4delat heller egentligen... enda anledningen till att det blev att jag frågade om just det var för att jag såg den här tråden...
        skulle kunna tänka mig å ha typ ett 5fots-spö med ~150g kastvikt som är tvådelat, men, inte sett nåt sånt heller liksom...
        Då kan du lika gärna ha en 3-delad 7-fotare.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
          Då kan du lika gärna ha en 3-delad 7-fotare.
          absolut!
          men, gillar egentligen inte att fiska med 7fotare (beror ju dock mycket på hur spöet är byggt såklart/placering av allt liksom), men, visst, det kan, beroende på spöet i fråga, vara ett alternativ definitivt...

som sagt, var mest en nyfiken fråga om det fanns nåt 4delat stenhårt och kort spö för att få ett helt minimalt rese-spö, mest en nyfikenhet som väcktes för att jag såg den här tråden och egentligen inget annat... var väl mest för att jag inte sett nåt sånt spö riktigt (men heller inte letat) som jag tänkte att nån kanske redan visste nåt sånt...

Sen, helt ärligt, så vill man ju gärna att resespöet ska vara såpass skönt att fiska med att det egentligen inte är just ett "enbart-rese-spö-i-nödfall", utan att man lika gärna kunde använda det istället för favoritspöet, vilket jag inte riktigt vet nåt om det är möjligt, har nog faktiskt aldrig fiskat med ett annat än 2delat (eller odelade) spön genom mitt fiskeliv. Har ju dock hört om folk som klagar på 4delade spön och aktionen osv, men, om man är som jag (och gillar stumma saker) så tänkte jag att det kanske finns möjligheten att få ett man skulle kunna gilla trots 4delning, men, som sagt, aldrig själv fiskat med 4delat (vad jag kan minnas? aldrig ägt nåt iaf) så har inga erfarenheter eller åsikter på den fronten...

sen, som sagt, egentligen bara nyfiken... ligger inte ett spö-köp planerat egentligen (för fattig, annars kunde man ju blåsa hur mycket som helst på fiskegrejer egentligen, är ju svinskoj å shoppa) så mer av bara fundering...
          https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Nu har jag hittat ett spö, dock 3-delat men det funkar ändå. Spöt är ett Berkley Pulse evx 6'6 7-30g. Verkar vara ett bra alternativ men det återstår att se när det testas.
            Tack för svaren som kommit!
            Mvh Jesper Adolfsson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 288 visningar
            1 gilla