Reagerar lite på hur vansinnigt populärt det är att trycka ner tummen ner i truten på abborrar. Jag fattar att den kan göra sig bra på bild och att det sägs vara skonsamt för fiskens rygg. Men hallå!? Det är lite väl kan jag tycka. Kollar man på Youtubefilmer så är det mer regel än undantag och det spelar tydligen ingen roll om borren väger 20 gram....tummen måste bara ner.
Är det bara jag eller finns det fler som tycker att det ser lika respektlöst som töntigt ut?
Abborren är enligt mig en av våra absolut finaste fiskar och jag kan känna att de förtjänar att behandlas med mer respekt. Fisken ser inte coolare ut på bild eller film för att det står något pucko med fingret i svalget på fisken.
Så en uppmaning......prova att inte....😂
Är det bara jag eller finns det fler som tycker att det ser lika respektlöst som töntigt ut?
Abborren är enligt mig en av våra absolut finaste fiskar och jag kan känna att de förtjänar att behandlas med mer respekt. Fisken ser inte coolare ut på bild eller film för att det står något pucko med fingret i svalget på fisken.
Så en uppmaning......prova att inte....😂
Kommentera