Ståltråd i fingrarna..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ståltråd i fingrarna.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ståltråd i fingrarna.....

Är det bara jag som jämt för små ståltråd i fingrarna när jag knutit stingers med 49-trådigt wire??

Så jävla störigt med de små avklippta bitarna. Plötsligt känner jag hur jag har en ståltråd I fingret ofta långt efter jag är klar. Idag stod jag å pissade och....ja ni fattar..inte klockrent ställe att få en microskopiskt liten bit ståltråd. Kanske läge att gå över till Coated? Hahaha
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

När jag tillverkade aborrtafsar i sommras var jag dålig med städningen (sopade ner de bitar jag hittate i en påse) och jag får fortfarande en bit i foten då och då och när dem baran är en drygt halv centimeter långa kan dem vara jäkliga att få ut.

/Lite äldre och klokare

Kommentera

Är det bara jag som jämt för små ståltråd i fingrarna
      Nejdå. den där 49 trådiga är ett aber. Precis som Monkey säger så får jag sådan i fötterna då och då i mitt hobbyrum. Och det dummaste man kan göra (jag gjorde) är att nypa av bara nån millimeter när man vill få en finare kap för att trä i wirelåset. För dessa korta bitar går rakt in i foten i hela sin längd. Jävligt dumt och enerverande och omöjliga att få ut annat än att karva lite skinn. Gör alltid långa kap är ett råd.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag funderar på att skaffa en stark magnet som kan "dammsuga" upp bitarna. Borde funka..
        <*)))>< <*)))>< <*)))><
        Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inlägg
          Jag funderar på att skaffa en stark magnet som kan "dammsuga" upp bitarna. Borde funka..
          Det funkar om bara vajern är magnetiskt, men tekniken är ytterst effektiv vet jag då min farfar som var skräddare (gamla sorten som sydde hela klädesplagg och för hand) och han hade alltid problem med knappnålar på golvet och löste det med en stark magnet i ett snöre som han drog över golvet och då satt alla nålar på den och inga nålstick i fötterna ;-)

Kommentera

I ett nr av fiskejournalen tipsades det om en liten liten liten droppe superlim på wireänden. Skulle motverka flygande ståltrådar.

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
              I ett nr av fiskejournalen tipsades det om en liten liten liten droppe superlim på wireänden. Skulle motverka flygande ståltrådar.
              Tjääna
              Exaktemente précis vad jag gör, fast jag drar ut limmet över ca 0,5 cm och klipper mitt i. Jättte bra när man tex skall trä genom trånga clips.
              På dom igen
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                Och det dummaste man kan göra (jag gjorde) är att nypa av bara nån millimeter när man vill få en finare kap för att trä i wirelåset. För dessa korta bitar går rakt in i foten i hela sin längd
                Precis vad jag gjorde skulle bara snygga till tafsarna lite. Men efter ett tag klippte jag dem i en Konsum påse så att dem inte kunde flyga runt i mitt vardags rum där jag sitter och pular.
                Senast ändrad av Monkey; 2015-10-16, 15:13.

Kommentera

Varför inte göra stingers av fluorocarbon? Anv bara såna vid gösfiske förra sommaren och inte en enda gick av.Till tafsen framför jiggen har jag wire.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 127 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen
                  av uditsen