Hjälp! Fiske på Kanarieöarna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Fiske på Kanarieöarna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp! Fiske på Kanarieöarna?

Finns nån som vet nåt om fisket på kanarieöarna? Ska åka på en sista minuten till helgen och skulle vilja plocka med lite fiskeprylar men vet inte om de e nån mening. Jag vill inte kosta på mej nån dyr trollingtur (budget resa) så jag vill gärna fiska från land. Frågan e om man får, om de e nån mening att ta med nåt överhuvudtaget och om de e nån mening så vad ska man ta med...
    Vet inte vilken ö vi ska till dock. Sidor med info uppskattas on nån vet nån sån.

Själv har jag ingen aning om fiske någon annan stans än i Sverige, men det kan väll inte vara så komplicerat.
    Jag skulle slängt med ett 7-9ft långt spö med en toppkastvikt runt 30-50 gram, tagit med några skedar, någon wobbler och något flöte och krok samt håv då det antagligen är proppat med yngel vid stränderna, att beta med.
    Sedan är det bara att testa sig fram.
    Kanske nappar en hårig liten sate på kroken din.
    Om inte annat kanske du får en manet eller två.

Kommentera

mete med bröd är ju något som man brukar kunna se dom infödda ägna sig åt... så det funkar säkert.. tror mest det är multe dom fiskar efter..

trollingturerna på kanarieöarna brukar förresten inte vara så dyra. har för mej att jag betalade ungefär 600kr för en 8 timmars tur..
      [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

ja skulle de bara kosta 500-1000:- så e de inga större problem, och dom lär ju ha all utrustning man behöver. Annars är nog det mest lämpade spö jag har antingen ett Berkley Lighting ML eller ett 13` tele 50-100gr. Tyvärr så har mitt spö däremellan blivit makulerat...
        För övrigt skulle jag helst se att jag bara begövde ta med ett spö och skaffa bete på plats...
        Man kan ju iof kunna plocka med en tub med 1 eller 2 spön i på vinst eller förlust.
        Senast ändrad av bedlam; 2006-03-01, 23:11.

Kommentera

jag kom tillbaka från kanarieöarna för nån timme sen
          jag var i puerto rico där var det som gällde mete med bröd från vågbrytare och pirer, några feta tyskar satt och bottenmetade hela dagarna och fick nån lite större fisk då och då själv så förlorade jag mest sänken så ta med många i olika vikter. på kvällen så kan det komma in lite större fiskar i hamnar och så men dom är luriga:S utanför hotellet där jag bodde så fanns det några fisketurer att välja mellan, alla verkade kosta 50euro, fisket som gäller med båtarna nu på vintern är bottenmete, gubben som sålde turerna sa att det var chans på muräna och hajar men det mesta var bara mindre fiskar på för tung utrustning fast dom la ut några ballonger med betesfisk så det blev en tonfisk oxå. spöt är bara att ta i en hållbar tub och lämna in som special bagage. hoppas det här hjälper lite iallafall. ha en trevlig resa och skitfiske

Kommentera

passa dig med vilka båtar du åker med när du ska ut med turbåtar, (ofta har dom stora båtarna avtal med resturanger att fånga fisk till menyerna. vilket medför att dom ibland inte fiskar annat än små fisk på typ 2 kg) om du är i puerto rico kan jag rekomendera den stora båten white shark tror jag den heter, med en dansk skeppare.
            annars om du är en karp fantast så finns det en del karpdammar . men jag vet inte vart, vet bara att en kompis har fiskat karp där.
            Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 274 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art