Fiska från brygga vid "havet" i Stockholm - hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska från brygga vid "havet" i Stockholm - hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska från brygga vid "havet" i Stockholm - hjälp!

God morgon!

Jag ska dra med mig pappa ut för att fiska, men han är sugen på att fiska vid havet istället för i Mälaren. Vi bor i Stockholm och har bil, så vi åker gärna en lång bit för bra fiske!

Har ni några bra tips på platser där det finns bryggor? Och abborre?

Om ni vill tipsa om något annat fint ställe vid Mälaren blir jag bara glad

Skitfiske på er!

- FiskeLina
    Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Torö kanske eller Nynäshamn. har dock inte en blekaste aning om ställen, men det är i vart fall något jag själv funderade på en gång i tiden.
    Trosa vet jag inte om det finns så mycket från land heller, men värt att kolla upp.

Bästa är ju studera terrängen på flygbilder i kombination med djup/sjökort på Eniro t.ex
    det är ju mest havsöringsspots jag vet finns utmarkerade ställen från land på bilder/kartor någonstans här på fiskesnack.

Annars P&T fisket vid Ådran, behöver ni inte åka långt heller. har för mig det var utplanterad regnbåge eller nåt i sjön.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sampa75 Visa inlägg
      Torö kanske eller Nynäshamn. har dock inte en blekaste aning om ställen, men det är i vart fall något jag själv funderade på en gång i tiden.
      Trosa vet jag inte om det finns så mycket från land heller, men värt att kolla upp.

Bästa är ju studera terrängen på flygbilder i kombination med djup/sjökort på Eniro t.ex
      det är ju mest havsöringsspots jag vet finns utmarkerade ställen från land på bilder/kartor någonstans här på fiskesnack.

Annars P&T fisket vid Ådran, behöver ni inte åka långt heller. har för mig det var utplanterad regnbåge eller nåt i sjön.
      Halloj!
      Det blev Årsta havsbad för oss, men även uselt fiske. Nästa gång ska vi nog prova något av de ställena du skrev!
      Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

Fiska från land är inte det lättaste. Nu börjar öringen hugga det är ju 1000 kastens fisk. Du har väll hyfsat nära till Gålö speciellt södra är känt. Eller lägg 1500 och ta en dag i sibbofjärden.

Bättre lycka nästa gång

Kommentera

Finns en del ställen runt Nynäshamn/Torö/Muskö där man kan fiska från land, det svåraste dock är att hitta fram där det inte är privata vägar mm.

Kolla in Käringboda naturreservat och Gravamaren. Man får gå genom en hage för att komma fram men det kan ofta bjuda på trevligt fiske med abborre, sutare, gös samt även gädda så klart.

Vid Torö rökeri precis innan tottnäsbron finns det en brygga som man kan stå vid och kasta drag.

Vid wik-inn marina på yxlö/muskö finns det en betongbrygga på andra sidan vägen från marinan där man kan fiska, går även att få en hel del strömming där när dom väl är inne.

Sen finns det säkert massor av ställen där man kan fiska från land som är mer eller mindre optimala runt om kring i "min" kommun, men där har du några konkreta tips.

Kommentera

Ursprungligen postat av Qfisk Visa inlägg
            Finns en del ställen runt Nynäshamn/Torö/Muskö där man kan fiska från land, det svåraste dock är att hitta fram där det inte är privata vägar mm.

Kolla in Käringboda naturreservat och Gravamaren. Man får gå genom en hage för att komma fram men det kan ofta bjuda på trevligt fiske med abborre, sutare, gös samt även gädda så klart.

Vid Torö rökeri precis innan tottnäsbron finns det en brygga som man kan stå vid och kasta drag.

Vid wik-inn marina på yxlö/muskö finns det en betongbrygga på andra sidan vägen från marinan där man kan fiska, går även att få en hel del strömming där när dom väl är inne.

Sen finns det säkert massor av ställen där man kan fiska från land som är mer eller mindre optimala runt om kring i "min" kommun, men där har du några konkreta tips.
            Tack så jättemycket!
            Det där med strömming låter extra spännande, för pappa pratade om hur sugen han är på att fiska just det. Vi bodde i Trosa ett tag för ca 15 år sedan och pappa fiskade mycket då. Jag fick följa med en hel del, men nu är det han som får följa med mig Han ångrar att han sålde vår båt, men det var tydligen jättesvårt att få båtplats när vi flyttade tillbaka till Huddinge..

Kommentera

Vill du fiska efter Torsk så kan du med fördel åka ner till Norvik och ställa dig vid sprängstenarna där, dock bör du ta med massor av riggar då det lätt fastnar i botten där. Ligger mycket gammal fiskelina och trossar mm som man fastnar i om man har otur.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 094 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art