ramp eller iläggningsplats i funbosjön uppsala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ramp eller iläggningsplats i funbosjön uppsala?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ramp eller iläggningsplats i funbosjön uppsala?

Hej. Jag tycker att funbosjön ser lockande ut och vet att stor fisk har fångats men jag undrar vart man kan lägga i båt?
    Var och titta vid badplatsen på udden på norra sidan där kanske det skulle gå. Men andra tips från er som kanske vet är välkomna

Hej!
    Också nyfiken på sjön, hur har det gått för dig?
    Var uppe och kikade vid badet i somras, där hade ju gått att traila i om inte dom satt opp en lås-stolpe med kod mitt i vägen. Har hört lite med kommunen om det är dom som satt upp den men inte fått något klart svar.

Kommentera

Jag har vart ute med min lilla biltaksbåt som lätt går att bära biten som är från parkeringen, traila i en lite större båt också men utan 4wd skulle jag råda dig låta bli...
      Jag är så trött på att kommunen skall envisas med att sätta bommar överallt sjönära så man verkligen inte skall kunna fiska... Sen sitter även en bom vid huset en bra bit innan badet där det står att den stänger varje dag kl 21 vilket tyvärr gör sommarfisket svårt. Finns stor abborre och gott om asp i sjön som är väldigt aktiv sena sommarkvällar...
      Hör gärna av dig om du får klarhet i från kommunen
      Senast ändrad av stahre87; 2018-01-22, 20:58. Anledning: Stavning

Kommentera

Har aldrig vart dit men haft planer på att testa Aspen där, som sägs vara talrik och huggvillig.

Gamle Storfiskregistreraren Brugård har ju sin Asp registrerad från just Funbosjön.

Var kommer man åt att traila i en mindre båt i sjön?

Kommentera

Som jag skrev ovan har dom valt att sättas bom en bit ifrån den enda platsen (badet) som är tillgänglig för att traila i båt. Man kan som jag bära den sista 100m.
          Jäs, aspen har ju kanske en av sina största lekområden i sävjaån som rinner från funbosjön och sammanstrålar med Fyrisån. Man kan se den leka bland forsarna, mycket spännande.

Det finns många fler sjöar åt samma håll som håller massor av asp, men som dessvärre ortsborna har egen rätt på.

Kommentera

Okey, det visste jag inte?

Vilka sjöar är det då?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 019 visningar