Folk som lägger ut nät i Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Folk som lägger ut nät i Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fisken är fångad e de inte många som bryr sig om
    Min poäng i förra inlägget.

Svenskt kött.
    Närproducerade grönsaker.
    Afrikansk fisk.

Kommentera

Du där klart boende på Adelsö med kopplingar... du får ursäkta mej lägger inga längre värderingar på det hela faktiskt, noterar bara om du är trollingfiskare och vill få några hyfsade i södra björken och prästfjärden nja bortslängd tid är det... ser näten till, vad du får är till mycket stora delar sånt som passerar garnmaskornas storlekar och inget annat dvs dra ca 40 innan du får en tagbar eller köp under minimimått på ICA märkta med ursprung Mälaren jag har sett dem ett antal gånger tro mej
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Man skulle önska att det hela dog ut med nuvarande generation men blir dessvärre osäker här...

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Man skulle önska att det hela dog ut med nuvarande generation men blir dessvärre osäker här...
          För att du vill ha fisken för dig själv? Eller att du e rädd att den ska ta slut?. Nä lägg energin på de verkliga problemen,fast dom syns oftast inte för ögat.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            För att du vill ha fisken för dig själv? Eller att du e rädd att den ska ta slut?. Nä lägg energin på de verkliga problemen,fast dom syns oftast inte för ögat.
            Och var är de verkliga problemen?
            Du får gärna upplysa oss!
            Själv är jag redan tvärsäker iofs
            Notera jag pratar fiske i Mälaren inget annat, övrigt är säkert ett elände men frågan gällde inte detta

Kommentera

Nåt som övergår mitt förstånd är i alla fall den rätt ALLA har att lägga 100m nät på frivattnen i Mälaren, och långrev med 100 krok...mycket skulle vara vunnet om de styrande fick in i skallen att ingen idag egentligen behöver detta fiske,minst av allt behöver gösen det...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                Nåt som övergår mitt förstånd är i alla fall den rätt ALLA har att lägga 100m nät på frivattnen i Mälaren, och långrev med 100 krok...mycket skulle vara vunnet om de styrande fick in i skallen att ingen idag egentligen behöver detta fiske,minst av allt behöver gösen det...
                Är det inte 180m när alt 600 krokar lr 6 par ryssjor/person? Fast dom kanske har ändrat de.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Helt galet......hur man än vänder på det är det fan illa att någon/några lägger nät och har ihjäl för stora mängder fisk på så kort tid.

Dessutom hörde jag av en polare att rör man någon annans nät som är uppmärkt kan man åka dit för hör o häpna grov stöld!!!!
                  Man undrar vilka som grundat dessa lagar och varför dessa inte ändras då samhället och fisket ser annorlunda ut idag.

Kommentera

Ja det hanteras felaktigt och det kan vi nog alla hålla med om. Skulle till och med kunna sträcka mig till att det missköts på sällan skådat uselt vis.
                    Verkar som att så fort det kommer till vatten så försvinner all sans och balans all värdens väg.

Men svaret på frågan vilka som ställt till det är väldigt enkel. Det är vi själva. Tyvärr....
                    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Över 19kg gädda slaktad i nät! Grattis Sverige......detta behövs verkligen! *not*

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art