Folk som lägger ut nät i Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Folk som lägger ut nät i Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man låter bli andras grejer helt enkelt...svårare är det inte, sen må det vara andras nät, fruar eller vad tusan som helst...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      Har du inte noterat detta än Byggarn ! ! !

Även om han har ett Nick som försöker ge sken av att han är Seriös så finns det inget seriöst i det han står för. Men alla har inte lärt sig skilja på rätt och fel, och min och din rätt, ont och gott mm. Man kan ogilla mycket, (som nätfiske vilket även jag gör) och man är inte rasist för att man ogillar invandring. Men när man tror att det egna ogillandet ger en rättigheter över andra så har man glidit ganska långt ut i det mänskliga träsket.

Placera vederbörande i detta fack:

[ATTACH=CONFIG]82148[/ATTACH]
      Hahahahaha herregud, Är ni på riktigt???? Bara för lagen som är skriven långt långt tillbaks i tiden säger att det är förbjudet att röra någon annans nät innebär det att man glidit långt ut i det mänskliga träsket om man ovetandes om reglerna inte hajat vad det var som flutit och dragit upp det och insett att det är ett nät?

Verkar mer ni som är fanatiker och tror dessa dammiga regler är "guds ord" och må man brinna i helvetet om man bryter dessa.
      Lätt att leka bror duktig på ett forum men sedan bryter man mot en och annan regler ute på sjön. Jag vågar i alla fall erkänna de handlingar jag gjort för ett bra tag sen och stå för dem.

Kommentera

Tänk vilka barndomsminnen, Lägga ett nät på kvällen och vittja i gryningen när dimman ligger tät.
        Sen till kvällen rökt abborre, mums.

På min tid la vi även långrev på ål, fy fasen så spännande det var när vi drog upp reven i soluppgången.

Kommentera

Ursprungligen postat av K.B Visa inlägg
          ....drog upp reven i soluppgången.
          ..men nu har du någon annan som gör jobbet åt dig!

Kommentera

ibland blir jag riktigt fundersam...om en del nu anser sig ha så mycket mer under pannbenet så att man kan göra en korrekt bedömning att andra gör så förbaskat fel , varför funkar inte samma innehåll under samma pannben lika bra att göra en korrekt bedömning av vad man själv gör???
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

varför funkar inte samma innehåll under samma pannben lika bra att göra en korrekt bedömning av vad man själv gör???
              Då hade ordningsmakten varit arbetslös

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst
                INGEN vet vad som är rätt å fel, hur mycke folk än försöker intala dig de.
                Om du va lite mer insatt i den frågan skulle du inse att alla vet skillnaden på rätt och fel. Det är bara så att ett antal skiter i detta trotts bättre vetande.

Och några få försöker även rättfärdiga sitt orätta beteende med egna hemmasnickrade förklaringar och argument i sken av att vara en person av högre moral och vetande.

Visst hade han så rätt vår stora tänkare, Albert.
                Senast ändrad av Exxet; 2015-10-11, 22:36.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                  Om du va lite mer insatt i den frågan skulle du inse att alla vet skillnaden på rätt och fel. Det är bara så att ett antal skiter i detta trotts bättre vetande.
                  Skulle jag inte totalt råskitit i ditt liv, som jag gör. Så skulle jag varit riktigt jävla rädd för ditt egna välmående.
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Skulle jag inte totalt råskitit i ditt liv, som jag gör. Så skulle jag varit riktigt jävla rädd för ditt egna välmående.
                    ..va?

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                      ..va?
                      ...
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art