Folk som lägger ut nät i Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Folk som lägger ut nät i Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute på Mälaren idag vid görväln och lövsta och samma jäkla nät låg ute, har säkert legat nu i mer än 1 veckas tid. Fick inte en enda fisk, fiskade på allt mellan 4-20m djup. Jiggade, trollade ja provade det mesta som brukar ge fisk men stendött.

Utanför Görvälnslott flöt det runt massa döda norsar vid vattenytan som måsarna festade på, kan dessa vara fiskar som fastnat i nätet som de spytt upp när de kämpat för att komma loss?

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
      Helt galet......hur man än vänder på det är det fan illa att någon/några lägger nät och har ihjäl för stora mängder fisk på så kort tid.

Dessutom hörde jag av en polare att rör man någon annans nät som är uppmärkt kan man åka dit för hör o häpna grov stöld!!!!
      Man undrar vilka som grundat dessa lagar och varför dessa inte ändras då samhället och fisket ser annorlunda ut idag.
      Är det förvånande att man åker dit om man pillar på andras prylar? Du skulle godkänna att folk tog dina spön o åkte ut o fiskade en sväng utan att du visste om de?
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Var ute på Mälaren idag vid görväln och lövsta och samma jäkla nät låg ute, har säkert legat nu i mer än 1 veckas tid. Fick inte en enda fisk, fiskade på allt mellan 4-20m djup. Jiggade, trollade ja provade det mesta som brukar ge fisk men stendött.

Utanför Görvälnslott flöt det runt massa döda norsar vid vattenytan som måsarna festade på, kan dessa vara fiskar som fastnat i nätet som de spytt upp när de kämpat för att komma loss?
        Har fiskarna blivit uppsydda så skulle dom förmodligen inte ligga o flyta i vattenytan.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Är det förvånande att man åker dit om man pillar på andras prylar? Du skulle godkänna att folk tog dina spön o åkte ut o fiskade en sväng utan att du visste om de?
          Lite skillnad på mina spön, ex. mitt spö med rullen kostade mig ca. 4500kr, vad fan kostar ett nät i jämförelse.
          Att placera ut ett nät för 300kr och fånga fiskar som tillhör oss alla innebär inte att lagen ska göra en till en grovbrottsling bara för man är lite nyfiken, bara för man kollar någons nät innebär det inte att man vill skäla något.

Verkar som du är en aktiv nätfiskare, annars varför skydda dessa när de lägger ut sina nät på heta områden i veckor och tömma sjön. Inte sund för någon, alla förlorar på det förutom markägaren som tjänar lite stålar.

Kommentera

Har fiskarna blivit uppsydda så skulle dom förmodligen inte ligga o flyta i vattenytan.
            Jag har fått gös som vid båten spytt upp nors och andra arter av betesfisk och visst fan flyter de.

Kommentera

Lite skillnad på mina spön, ex. mitt spö med rullen kostade mig ca. 4500kr, vad fan kostar ett nät i jämförelse.
              Att placera ut ett nät för 300kr och fånga fiskar som tillhör oss alla innebär inte att lagen ska göra en till en grovbrottsling bara för man är lite nyfiken, bara för man kollar någons nät innebär det inte att man vill skäla något.

Verkar som du är en aktiv nätfiskare, annars varför skydda dessa när de lägger ut sina nät på heta områden i veckor och tömma sjön. Inte sund för någon, alla förlorar på det förutom markägaren som tjänar lite stålar.
              Okej,så för att dina prylar är dyrare än ett nät skulle det ge dig rätten att dra upp nån annans nät bara för att kika?Du får väl följa med någon nätfiskare om du är så nyfiken av dig. Fast du skulle nog bli väldigt brsviken när bilden du målat upp inte riktigt stämmer med verkligheten.

Är det där skon klämmer,att dom lägger näten på dina hot spots? Och nej dom lär förmodligen inte tömma sjön på fisk. Då e chansen större att miljögifter tar fisken först.

Den frågan låter ja dig grubbla vidare på. Ligg inte sömnlös bara
              Senast ändrad av jimmy85; 2015-10-07, 23:30.

Kommentera

Jag har fått gös som vid båten spytt upp nors och andra arter av betesfisk och visst fan flyter de.
                Beror ju på hur länge de legat i magen på fisken. Sen att du skriver "massa" nors. Hur mycke e de? Snackar vi tiotal,hundratal lr tusental? Fisk kan ju faktiskt dö av andra orsaker oxå.
                Senast ändrad av jimmy85; 2015-10-07, 23:30.

Kommentera

Beror ju på hur länge de legat i magen på fisken. Sen att du skriverdu skriver "massa" nors. Hur mycke e de? Snackar vi tiotal,hundratal lr tusental? Fisk kan ju faktiskt dö av andra orsaker oxå.
                  Jag såg 20 norsar flyta runt och måsarna hade hängt i området ett bra tag och var i fullgång att käka upp de som flöt runt så har ingen aning, svårt att uppskatta en siffra.

Kommentera

Jag såg 20 norsar flyta runt och måsarna hade hängt i området ett bra tag och var i fullgång att käka upp de som flöt runt så har ingen aning, svårt att uppskatta en siffra.
                    Okej. Där jag bruka fiska har ja sett mört flyta ibland utan att de varit ett enda fiskeredskap i närheten av platsen. Ingen aning om hur dom dött dock. Inte kunnat se några bitmärken lr andra skador på dom.

Kommentera

Okej. Där jag bruka fiska har ja sett mört flyta ibland utan att de varit ett enda fiskeredskap i närheten av platsen. Ingen aning om hur dom dött dock. Inte kunnat se några bitmärken lr andra skador på dom.
                      Mört är en sk indikatorfisk. Mkt känslig för förändringar i vattnet t ex snabba förändringar i ph-värdet kan få mörten att vända upp buken.
                      I näst kast så .....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art