Serva rulle? Revo Toro NaCl 50 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Serva rulle? Revo Toro NaCl 50

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Serva rulle? Revo Toro NaCl 50

Halloj!

Är lite halvt ny på detta med lite tyngre gäddfiske, men jag har sedan två månader tillbaka använt mig utav en Revo Toro NaCl (som jag förövrigt tycker är helt underbar), och med denna kastar jag jerkbaits och gummibeten i vikter från 50gr upp till någonstans runt 110-115gr. Jag kan även tillägga att jag fiskar från 3 till 5 gånger i veckan, och alltid i bräckt eller salt vatten, händer väl att jag fiskar i sötvatten någon gång ibland men det är inte ofta.

Men, till min fråga. Jag undrar hur ofta jag borde, samt hur jag servar denna rulle? Hittills har jag smörjt den i någon lucka på undersidan med en olja som följde med. Detta har jag under dessa 2 månader gjort 4 gånger, alltså ungefär varannan vecka. Men jag har sköljt och tvättat den efter varje tur.

Gör jag helt fel? Missar jag något? Jag är ju somsagt ny på detta, därav så har jag inte så bra koll.

Jag har försökt googla på detta, men det står olika överallt och jag blir bara ännu mer förvirrad av det.

Tack på förhand, William

Skölj av o tvätta efter varje tur. Ge varje lager en droppe olja. Ta isär rullen för grundlig rengöring o smörjning räcker o göra 1-2ggr tycker jag personligen.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Om du söker på team helan & halvan på yt så går halvan, med ett jävla clownfinger, igenom hur en lågprofilare servas och smörjs i två klipp.

Kommentera

Det ska bara vara fett i den smörjporten, inte olja.

Kommentera

Klart du ska köpa olja och fett för att sedan sätta dig ner med lite aceton och skruva isär hela skiten!

Det är ju otroligt roligt att dels veta att man gjort ett bra jobb men även det att veta HUR och VARFÖR rullen fungerar

Eller bara jag som tycker det är nästintill lite senuellt att "klä av" en rulle?
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
            Klart du ska köpa olja och fett för att sedan sätta dig ner med lite aceton och skruva isär hela skiten!

Det är ju otroligt roligt att dels veta att man gjort ett bra jobb men även det att veta HUR och VARFÖR rullen fungerar

Eller bara jag som tycker det är nästintill lite senuellt att "klä av" en rulle?
            Nä ja tycker oxå de e kul o skruva med rullarna. Brukar vara de första ja gör när ja köpt en rulle. Riva ner den i mollekyler för att se hur den är uppbyggd o hur den är smord o skött. Spollagren bruka ja plocka ut o tvätta med aceton o sedan blåsa dom torra o ge dom 1-2 droppar riktig olja.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 132 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art