läsning till alla som förespråkar C&R men ändå betar med levande fisk... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

läsning till alla som förespråkar C&R men ändå betar med levande fisk...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Danne67, jag fördömer inte någon sportfiskare. Men som jag har skrivet innan så mitt fiske ingen rekordjakt, varkan av stor fisk eller så mycket fisk som möjligt, utan jag åker ut och fiskar för mitt höga nöjes skull, kunna koppla av från vardagsslitet och jäkten får jag sedan fisk är bonus och är den sedan stor är det extra roligt.
    Jag fiskar bara för att jag tycker det är roligt och utan prestationskrav på varken storlek eller fiskemängd.
    För min åsikt om C&R se mina förregående inlägg på denna tråd.
    Vill du fiska efter bara grov fisk eller många fiskar på dina fisketuterer så är det upp till dej helt och hållet, jag säger bara min åsikt inget annat. Alltså inget föredömmande hur du fiskar.
    Jag trivs i mitt sätt att fiska och jag hoppas att du trivs i ditt sätt att fiska.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkasbackforpicks!
      Man fiskar väl för att få stora fiskar? Det gör jag iaf...
      Ja, man söker ju hela tiden nya utmaningar... Det behöver inte vara störst i Sverige, utan kan vara att ta en "stor" fisk i ett mindre hemmavatten o.s.v.

Givetvis fiskar man för att det är kul och väldigt skönt att komma ut i friska luften och stressa av lite, men utan nya utmaningar blir det snart tråkigt.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren
        Danne67, jag fördömer inte någon sportfiskare. Men som jag har skrivet innan så mitt fiske ingen rekordjakt, varkan av stor fisk eller så mycket fisk som möjligt, utan jag åker ut och fiskar för mitt höga nöjes skull, kunna koppla av från vardagsslitet och jäkten får jag sedan fisk är bonus och är den sedan stor är det extra roligt.
        Jag fiskar bara för att jag tycker det är roligt och utan prestationskrav på varken storlek eller fiskemängd.
        För min åsikt om C&R se mina förregående inlägg på denna tråd.
        Vill du fiska efter bara grov fisk eller många fiskar på dina fisketuterer så är det upp till dej helt och hållet, jag säger bara min åsikt inget annat. Alltså inget föredömmande hur du fiskar.
        Jag trivs i mitt sätt att fiska och jag hoppas att du trivs i ditt sätt att fiska.
        Tumlaren
        Oj, då måste jag har läst dina inlägg som f-n läser bibeln...

Eftersom den här diskussionen varit uppe tidigare och jag då inte orkade föra den till slut, så är jag väl lite färgad av vad som skrevs då:

"...fisken så lätt att det blir fisk på varje kast eller varannat kast så blir det inte roligt i längden. Men var lugn du kommer kanske också till det skedet i ditt fiske. Det finns olika skede i sitt fiskeliv, alla kommer inte lika långt. Först vill man kunna fånga fisk, sen vill man fånga så många som möjligt, sen vill man fånga så stora som möjligt och sista skedet, det blir skönt att komma ut och fiska..."
        samt

"jögge, jag tycker synd om dej som inte kan släppa prestationskravet när du ute och fiskar. Kan tänka mej att du ligger mellan steg 2 och 3, troligen kommer du aldrig längre i ditt fiske, kanske när du blir lite äldre och tar livet lite mera med ro..."
        Tyckte att jag kände ett visst drag av den attityden även här och det var den som jag reagerade på. Men jag måste ha misstagit mig helt .

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
          MILJÖN är det som skapar stora gäddor, inte arv.

MVH Scanner
          det är så naturligt urval och kampen om överlevnad går till. förändringar i miljön tvingar ett djur att utveckla sej för att överleva. givetvis har en gädda arvsmassa som ger den möjlighet att bli stor. precis som vilket djur som helst, människa tex.
          my precious....

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
            MILJÖN är det som skapar stora gäddor, inte arv.

MVH Scanner
            Jodå, arvet spelar absolut in. Varför skall gäddor vara annorlunda än andra djur/människor?

Men självklart så behövs det en bra miljö också...

/D

Kommentera

Har ni inte lärt er vid det här laget att Scanner ALLTID har rätt? Och får han vettigt mothugg så struntar han helt enkelt att svara vidare i den tråden för att hoppas att den ska dö, så att man kan börja om på nytt.
              Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

Ursprungligen postat av BigFish
                Har ni inte lärt er vid det här laget att Scanner ALLTID har rätt? Och får han vettigt mothugg så struntar han helt enkelt att svara vidare i den tråden för att hoppas att den ska dö, så att man kan börja om på nytt.
                hehehehe :P usch va småtrött man skulle kunna ha blitt egentligen
                my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 285 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art